SME
reklama

Porsche Panamera je najrýchlejšie a najdrahšie kombi na trhu

Aj základná verzia je ohromne rýchla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Definovať najrýchlejšie auto podľa toho, za aký čas sa rozbehne na stovku či podľa toho, akú maximálnu rýchlosť dosiahne, nehovorí celú pravdu. Superšportové autá dnes dosiahnu stovku aj za menej ako tri sekundy a vedia ísť vyše tristo kilometrov za hodinu, ale zároveň - vydali by ste sa s nimi na dlhú cestu? Okrem toho, že sú rýchle, sú aj nepohodlné a nie je v nich dosť miesta pre posádku ani batožinu.

V reálnom svete je najrýchlejšie auto to, ktoré dokáže vysokú priemernú rýchlosť udržať hodiny bez zaváhania, v akýchkoľvek podmienkach, a zároveň poskytnúť dostatočný komfort pre pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tým je Porsche Panamera.

Panamera je našou odpoveďou na otázku, ako sa čo najrýchlejšie dostať z bodu A do bodu B - za predpokladu, že tie dva body spája aspoň aká-taká spevnená cesta. Verzia Sport Turismo navyše vylepšuje vzhľad auta a mierne rozširuje jeho schopnosti o niečo praktickejším kufrom a piatym - hoci núdzovým - sedadlom.

Porsche: nevolajte ju kombi

Porsche Panamera je na trhu od roku 2009 - a mohli by sme povedať, že od jej uvedenia sa Porsche snaží vylepšiť model tak, aby vyzeral aspoň trochu dobre. Súčasnej generácii, predstavenej v roku 2016, sa to už celkom darí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme Porsche Panamera Sport Turismo, najrýchlejšie kombi na trhu (prvá jazda) Čítajte 

Na začiatku chcela automobilka napasovať typické dizajnové prvky modelu 911 s motorom vzadu - vrátane jeho siluety - na auto s úplne inou koncepciou pohonu aj požiadavkami na priestor v kabíne. Výsledkom bola neforemne vyzerajúca prvá Panamera.

Novinka už pôsobí ďaleko krajšie. Druhá generácia Panamery je sošnejšia, má ostrejšie tvary a výraznejšie prelisy, ktoré pomáhajú maskovať, že ide o naozaj veľké auto, ktoré má na dĺžku päť metrov a váži dve tony.

Minulý rok pribudla do ponuky verzia Sport Turismo, ktorá podľa nás vyzerá ešte lepšie - čiastočne aj preto, lebo konečne opodstatňuje tú veľkosť Panamery. Nejde vyslovene o kombi (a Porsche ani nechce toto označenie používať), skôr o mierne praktickejší a zároveň imidžovejší variant Panamery.

Ak si porovnáte "klasickú" Panameru a Sport Turismo z profilu, zistíte, že veľký rozdiel medzi nimi nie je. Strecha je dlhšia a zadné sklo je o niečo vzpriamenejšie, rozdiel zvýrazňuje hlavne krídlo nad zadným oknom, po prvý krát na kombi aj s elektricky nastaviteľným sklonom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5CA2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu