SME
reklama

Dizajnér Volva: Autá, ktoré vyrábame v Číne sú kvalitnejšie ako tie z Európy

V Číne využíva automobilka menej robotov.

Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne.Volvo S90, jeden z modelov, ktorý automobilka vyrába v Číne. (Zdroj: Volvo)

Čínske autá boli Európanom dlho na smiech za to, aké boli lacné, zle spracované a dizajnom nápadne pripomínali autá zo Západu. Švédska automobilka teraz pripúšťa, že Čína môže Európu v kvalite výroby poraziť.

Robin Page, viceprezident pre dizajn automobilky Volvo to pripustil v rozhovore pre austrálsky web Go Auto. Priznal, že keď sa značka rozhodla presunúť výrobu svojej vlajkovej lode zo Švédska S90 do Číny, báli sa o to, či dokážu zachovať európsku kvalitu výroby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zisťujeme, že kvalita spracovania je vyššia v Číne, než bola v Európe. Všetci sa báli kvality, ale hneď ako továreň v Číne začala, vyrábala lepšie spracované autá ako v Európe," povedal Page.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch Čítajte 

Dôvodom je to, že fabrika patriaca čínskemu koncernu Geely používa pri montáži toho istého auta menej robotov, než pôvodne vo Švédsku, a má menšie výrobné tolerancie.

"Ľudia, ktorí mali na starosti výrobu áut v Európe, systém príliš automatizovali, takže tam nenechali dosť priestoru na jemné manuálne doladenie. V Číne majú menej robotov a viac pracovníkov, čo v skutočnosti znamená, že vedia robiť jemnejšie dopasovanie - a preto dokážu byť presnejší," hovorí Page.

"Nie je to veľký rozdiel, ale ak si porovnáte jednotlivé merania a spriemerujete ich, Čína je na tom dosť dobre, takže z kvality spracovania teraz nemáme obavy."

Volvo je súčasťou čínskeho koncernu Geely od roku 2010, predtým patrilo automobilke Ford. Výrobu modelu S90 presunulo Volvo do Číny na konci roku 2016, v rovnakej fabrike sa budú vyrábať aj ďalšie modely Volva, športový elektromobil Polestar One či autá značky Lynk&Co.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 117
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 473
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 690
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 784
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 726
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 005
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Sitko: Pellegrini verzus Kováč (3.)
  2. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  3. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  4. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  5. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  6. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  7. Julius Kravjar: Kandidáti
  8. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 178
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 689
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 644
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 765
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 138
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 872
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 176
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu