INGOLSTADT. Najmenší model Audi sa po ôsmych rokoch dočkal nástupcu. Nová generácia sľubuje viac priestoru, odvážnejší dizajn, ale aj pomerne konvenčnú technológiu typickú pre koncern Volkswagen.
Prvú generáciu A1 vyrábanú v Belgicku na našich cestách často nestretávame, no napriek tomu sa malému Audi v Európe darilo a vzniklo vyše 800-tisíc kusov. Úspechom pre značku je aj fakt, že mestský kompakt si kupujú najmä tí, ktorí predtým Audi nikdy nevlastnili.
Už na prvý pohľad je nové Audi A1 od predchodcu väčšie a vďaka výraznejším bočným líniám pôsobí svalnatejšie. Predná maska ma tradične šesťuholníkovú mriežku chladiča, ktorú automobilka nazýva single frame. Agresívnejší vzhľad dotvárajú úzke full-LED svetlá s čiernou optikou.
Zatiaľ čo predok je typický pre Audi, varovaním zadných svetiel pripomína nová A1 skôr produkciu BMW. Štýlové dvojfarebné lakovanie v kombinácii so širokými zadnými stĺpikmi strechy majú navodiť dojem, že ide o karosériu typu targa. Podobný efekt dnes využíva aj Volkswagen T-Roc, Škoda Fabia či Kia Stonic.
Viac miesta nielen v kufri
Malé Audi je po novom dlhšie o 56 milimetrov, celková dĺžka predstavuje 4030 milimetrov. Vďaka použitiu platformy MQB A0 mohla novinka narásť aj do šírky 1740 mm, výška sa naopak znížila na 1410 mm.