SME
reklama

Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel ešte nekončí (test)

Do karát hrá aj veľký kufor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Peugeot 308 SW - prehľad základných parametrov
Cena verzie od / testovaného modelu (eur)13 990 / 21 490
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)4,3 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)610
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 730; 4 585; 1 863; 1 472

Nemecké mestá postupne zakazujú vjazd autám s dieselovým motorom a každá automobilka garantuje, že do dvoch rokov ponúkne hneď niekoľko elektromobilov. Aj takto vyzerajú správy zo súčasného sveta áut. Realita je však iná.

O skutočnosti, že vývoj čistejších dieselových motorov ďalej naplno pokračuje, sa príliš nehovorí. Pritom diesel ešte nepatrí do histórie a zrejme v nej tak skoro ani neskončí. Najnovšie nás o tom presvedčil modernizovaný Peugeot 308 s novým 130-koňovým motorom 1,5 BlueHDI. Ako francúzskemu Golfu pristane a čo všetko sa zmenilo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia 308 prišla v čase, keď sa Peugeot snažil dostať z červených čísel. Ako sa dnes ukazuje, naštartoval svetlejšie obdobie francúzskej značky. Tristoosmička dostala ocenenie Auto roka 2014, pribudla kombi verzia SW aj rýchly hot hatch GTI.

Na francúzske pomery až netypicky konzervatívny dizajn 308 nepotreboval po štyroch rokoch výraznejšie omladenie a pôsobí stále sviežo. Vizuálne zmeny treba hľadať pomaly lupou, nový je napríklad predný nárazník či logo presunuté do mriežky chladiča. Jediné, čo na 308 ostalo kontroverzné, je trochu nezvyčajná prístrojová doska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test) Čítajte 

Vidieť na nej, že vznikla v ošiali, keď sa viaceré automobilky s radosťou začali zbavovať množstva tlačidiel okolo vodiča. Peugeot sa tohto trendu chytil naozaj zodpovedne a zo stredového panelu vymazal takmer všetko.

Odvážne riešenie prinieslo čisté línie, ktoré dávajú vyniknúť kvalitným materiálom ako koža, solídne spracované mäkčené plasty a kov. Z toho je napríklad aj celá hlava radiacej páky, čo v zime nemusí byť príjemné.

Že sa s ergonómiou experimentovalo viac, než bolo nutné, vidieť na budíkoch s opačným otáčkomerom umiestnených výrazne vyššie nad volantom.

S experimentovaním opatrne

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5DY4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu