DETROIT, BRATISLAVA. Zákazníci sú spokojnejší s novými kórejskými autami než s autami nemeckých, japonských či amerických značiek. Najviac ich hnevajú autá Volvo, Jaguar a Land Rover.
Vyplýva to zo spotrebiteľského prieskumu Initial Quality Study, ktorý každoročne organizuje americká výskumná agentúra J. D. Power. V prieskume sa pýtajú zákazníkov v USA, aké problémy mali s novým autom počas prvých 90 dní vo vlastníctve.
Výsledné skóre je vyčíslené ako počet problémov na 100 áut - či už pre konkrétny model, alebo značku (PP100). Medzi problémy sa rátajú poruchy auta, kvôli ktorým muselo ísť do servisu, ale vlastne aj veci, na ktorých zákazníkom vadil len spôsob fungovania.
Najmenší počet problémov na 100 áut zaznamenal Genesis, luxusná divízia koncernu Hyundai-Kia, so 68 problémami na sto áut. Nasleduje Kia (72) a Hyundai (74).
Prvé tri priečky tak obsadili značky kórejského koncernu, na štvrtom mieste je Porsche s PP100 skóre 79. Posledné tri priečky obsadilo Volvo (122), Jaguar (148) a Land Rover (160).
Výskumníci v J. D. Power si pochvaľujú, že priemerná kvalita sa za posledných päť rokov každoročne mierne zlepšila - zo 113 problémov v roku 2014 na tohtoročných 93 problémov. Najrýchlejšie sa zlepšujú americké značky, no vrchol dosiahli práve juhokórejské značky.
Najčastejšie zákazníkov trápia problémy s ovládaním audiosystému, navigácie a s konektivitou, ako napríklad zle fungujúce hlasové ovládanie či pripojenie telefónu cez Bluetooth. Problémy v tejto oblasti však klesajú.
Zákazníci však hlásia rastúci počet problémov s asistenčnými systémami, medzi ktoré patrí adaptívny tempomat, systém na udržiavanie v jazdných pruhoch či systém automatického brzdenia.