SME
reklama

Nissan plánuje vyrábať športiak GT-R s cenou takmer milión eur

Športiak by mal mať výkon 720 koní.

(Zdroj: Italdesign)

TURÍN. Tento rok oslavujú svoje päťdesiate výročie hneď dve známe mená v automobilovom svete, Nissan GT-R a talianska dizajnérska firma Italdesign.

Rozhodli sa preto výročie osláviť historicky prvým spoločným projektom, ktorým je prototyp GT-R50. Nejde však o novú generáciu obľúbeného športiaku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosti sa predstaví tento víkend na festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode. V najbližších mesiacoch bude prezentovaný na viacerých akciách a ak ukáže dostatočný záujem Nissan nezostane iba pri prototype.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do sveta by sa tak mohla dostať limitovaná séria 50 ručne vyrobených automobilov. Každý z nich bude prispôsobený konkrétnemu zákazníkovi.

Za takúto exkluzivitu si samozrejme treba poriadne zaplatiť. Podľa automobilky by sa spodná cenová hranica tohto vozu mala pohybovať okolo úrovne 900 000 eur.

Technika z dielne Nismo

Prototyp vznikol na základe existujúceho modelu GT-R Nismo. Šesťvalec zo sériového modelu dodáva 720 koní a 780 Nm krútiaceho momentu vďaka výrazným úpravám.

K nim patria napríklad dve turbodúchadlá pochádzajúce priamo z pretekárskeho vozu GT3. Okrem nich na dlhom zozname úprav nájdeme napríklad väčšie vstrekovacie trysky, nové výfukové potrubie, alebo nové medzichladiče.

Ku kolesám sa výkon dostane prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. K ovládateľnosti prispievajú brzdy Brembo či adaptívny podvozok Bilstein.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Exteriér vozidla sa zmenil na nepoznanie. Jasne odkazuje na tvary súčasného GT-R, no posúva ich do extrému. Celé vozidlo je nižšie o 54 milimetrov, oproti bežnému Nissanu GT-R je tiež širšie a dlhšie.

Aj keď ide na prvý pohľad zjavne o prototyp, pri striktne limitovanej produkcii by sa veľa zmeniť nemuselo. Nissan GT-R50 by si tak mohol ponechať takmer rovnakú podobu ako prototyp v dvojfarebnom prevedení. Ten

Načítavam video...

Na nenápadnosti mu nepridáva ani lakovanie s množstvom zlatej farby. Ak vám táto dvojfarebná kombinácia nevyhovuje, Nissan vám za tú cenu určite vyrobí auto aj v inej farbe.

Čerešničkou na torte je masívne výsuvné krídlo, ktoré sa napriek svojej veľkosti dokáže v zadnej časti auta nádherne skryť.

Či sa do výroby nakoniec dostane je zatiaľ otázne, no už tento prototyp je viac než dôstojnou oslavou dvojitého výročia. Ostáva už len čakať, či si voz aj napriek vysokej cene nájde dostatok záujemcov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 109
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 697
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 677
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 782
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 724
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 022
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Sitko: Pellegrini verzus Kováč (3.)
  2. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  3. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  4. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  5. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  6. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  7. Julius Kravjar: Kandidáti
  8. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 177
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 689
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 644
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 764
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 136
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 872
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 140
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu