Honda Civic Type R GT - prehľad základných parametrov | |
Cena (Eur) | 33 890 / 37 890 |
Spotreba výrobca / v teste (l) | 7,7 / 8,3 |
Veľkosť kufra (l) | 420 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2699; 4557; 2076; 1434 |
Honda musela vynaložiť obrovskú námahu, aby z obyčajného, praktického, rodinného Civicu postavila auto, ktoré dokáže na ceste suverénne držať takú vysokú rýchlosť.
Civic Type R akoby netrpel žiadnymi neduhmi, ktoré sú typické pre autá s pohonom len prednej nápravy.
V skutočnosti je to auto, ktoré je väčšinu času hlučné a nepraktické. Z 1200 kilometrov, ktoré sme s ním najazdili, nás minimálne tisícku naozaj otravovalo - zvyšných 200 by sme však zaradili k najlepším šoférskym zážitkom vôbec.
Sú rýchle hatchbacky, ktoré dokážu plniť aj úlohu praktického auta cez pracovný týždeň, aj pobavia cez víkend. Civicu Type R sa to úplne nedarí, je to najmä rýdzo športové auto.
Už rozumieme, ako tento hatchback získal titul najrýchlejšieho auta s pohonom predných kolies na okruhoch ako Nürburgring, Spa-Francorchamps či Silverstone.
Presvedčil nás o tom aj na (nemenej prestížnej) ceste medzi Machulincami a Malou Lehotou.
Nedalo by sa tých spojlerov nalepiť ešte viac?
Kontroverznou témou pri novom Civicu je jeho dizajn. Podľa kritikov je zbytočne komplikovaný a preplácaný.