Stretli sme sa na Veľkej cene Hungaroringu. Vysvetlil nám, že počas veľkej ceny má najlepšie miesto na trati.
Aj keď sa teplota vzduchu šplhá k tridsiatim piatim stupňom a asfalt má päťdesiatpäť stupňov, silná klimatizácia v jeho laboratóriu udržuje približne dvadsať stupňov. Na pretekoch dáva pozor na to, aby v motoroch Ferrari bolo palivo najvyššej kvality.
"Technické predpisy nám dovoľujú odchýlku len 0,1 percenta," hovorí BENOIT POULET, manažér vývoja palív Shell.
Aká je vaša úloha na okruhu?
Počas celého roka s tímom vyvíjame palivá pre tím Ferrari. Vývoj prebieha na striedačku v laboratóriu Shell v Hamburgu a priamo pri Ferrari v Maranelle.
Počas samotnej veľkej ceny dávame pozor na to, aby palivo, ktoré je v monoposte, zodpovedalo tomu, aké nám schválila automobilová federácia FIA, organizátor pretekov Formuly 1.
Okrem paliva sa moji kolegovia zo Shellu starajú aj o rozbory odobratého motorového oleja. Počas veľkej ceny totiž stajňa nemôže rozoberať motory, takže technici majú o kondícii motora len obmedzené údaje. Môžu na rôznych miestach sledovať teplotu či tlak, no veľa sa dozvedia aj zo stavu použitého oleja.
Nie je to tak dávno, čo sme vďaka rozboru oleja a identifikácii mikroskopických kovových častíc mohli upozorniť technikov na problém s motorom skôr, než ho zachytili oni.
Diváci mohli sledovať dianie na Hungaroringu od piatka do nedele. Kedy ste prišli na Veľkú cenu Maďarska vy?
Na veľké ceny jazdia s Ferrari dvaja analytici Shellu, ktorí začínajú pracovať už v utorok. Ja som za nimi prišiel v stredu večer.