Čo bolo pred pár rokmi vo svete áut považované za luxus, sa stáva samozrejmosťou aj pri cenovo dostupnejších modeloch. Ide o prirodzený proces a využíva ho napríklad aj koncern Volkswagen pri presadzovaní digitálnych prístrojových štítov.
Zrejme sa pri takomto názve viacerým vybaví seriál Knight Rider s hovoriacim autom Kitt, ktoré malo na prístrojovej doske množstvo digitálnych kontroliek. Ani vtedy už nešlo o také sci-fi, keďže prvú digitálnu prístrojovku dostal už v roku 1978 Aston Martin Lagonda a neskôr aj autá pre bežných ľudí, ako Fiat Tipo, Toyota Yaris, či Citroen C3.
Éra, keď sa už digitálne prístrojové štíty nepodobajú na high-tech kalkulačky, prišla až pred necelým desaťročím s príchodom farebných LCD displejov, ktoré už neboli iba výsadou infotainmentu uprostred prístrojovej dosky.
Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť ČítajteV roku 2014 dostalo Audi TT takzvaný virtuálny kokpit. Klasické analógové budíky s mechanickými ručičkami nahradil farebný LCD displej s možnosťou zobrazovať navigáciu.
Po štyroch rokoch sa už digitálneho kokpitu dočkali aj malé mestské autá, takže napríklad v Seate môžete mať takýto multifunkčný displej aj v Ibize či Arone. Arona je mimochodom prvým malým SUV, ktoré sa dočkalo digitálnych ukazovateľov.
Analógovú prístrojovú dosku vytláča digitálna
My sme si druhú generáciu digitálneho kokpitu vyskúšali v Atece, v ktorej sa spolu s Leonom objavil ako prvý v ponuke značky. Boli sme zvedaví, či sa ho oplatí objednať v rámci príplatkovej výbavy (sériovo je iba pri Leone Cupra), alebo radšej ostať verný analógovým údajom.
Prístrojová doska Atecy vyzerá celkovo dobre, je prehľadná a ergonomicky dobre navrhnutá. Teraz jej nový digitálny kokpit dodal ešte modernejší punc.