SsangYong Tivoli vymenil extravaganciu za štýl (test)

Mestské SUV chce byť alternatívou k európskej konkurencii.

SsangYong Tivoli (Zdroj: Daniel Balucha)
SsangYong Tivoli 1.6 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)19 290
Spotreba výrobca/test (l)6,6 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)423
Rozmery - dĺžka, šírka, výška, rázvor (mm)4 202, 1 798, 1 600, 2 600

Mnoho ľudí na Slovensku juhokórejskú značku áut SsangYong vôbec nepozná. Iní si pri jej názve spomenú na exotické SUV s extravagantným dizajnom, ktoré si zopár zvedavých záujemcov kúpilo, no nikdy nemalo v Európe veľkú šancu na úspech.

Kórejská značka SsangYong má však pozoruhodnú históriu. Vznikla v roku 1964 a po dobu svojej existencie vystriedala niekoľko vlastníkov, neraz bola premenovaná a dokonca to dotiahla až do úplneho krachu.

Tieto okolnosti výrazne ovplyvnili jej vývoj a rast. SsangYong je štvrtým najväčším výrobcom automobilov v Južnej Kórei a v roku 1991 podpísal spoluprácu so značkou Daimler-Benz.

Zo spolupráce vtedy vznikol model Musso, ktorý bol v 90. rokoch sľubným začiatkom aj na slovenskom trhu. Potom prišli až príliš extravagantné kreácie a SsangYong začal tápať, až to skončilo bankrotom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vo februári 2011 získala 70 percent podielu v SsangYongu indická spoločnosť Mahindra & Mahindra Limited, čo značke pomohlo k novému štartu a snahe opäť osloviť aj európskych zákazníkov.

SsangYong Tivoli je prvý model, ktorý prichádza s novou érou značky a chce uspieť aj v Európe.

Mestské SUV zaujme originálnym dizajnom

Tivoli má pred sebou neľahkú úlohu. Vstupuje totiž do (z hľadiska aktuálnych čísel predaja) kľúčového segmentu európskych značiek. S dĺžkou 4,2 metra mierne prerastá segment malých, no zároveň ešte úplne nedorástol do triedy kompaktných SUV.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová prežila hlasovanie, konzervatívcov povedie aj naďalej

Premiérku svojimi hlasmi podporilo 200 konzervatívnych poslancov.

SVET

Sedia vzadu, nevládnu, ale každý britský premiér ich musí počúvať

Vo výbore sú poslanci, ktorých neplatí vláda.

KULTÚRA

Braňo Deák: Ľudia sa v divadle často smejú, len čo zaznie nadávka

Obľúbený herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.