Nissan Pulsar v tichosti skončil, nebol oň záujem

Predajom už nepomohol ani silnejší motor.

(Zdroj: Nissan)

BARCELONA. Keď Nissan v roku 2006 predstavil na parížskom autosalóne kompaktné SUV Qashqai, ešte netušil, že na dlhé roky sa stane najpredávanejším modelom v Európe a tiež kráľom segmentu.

Lenže úspech japonského SUV má aj jednu tienistú stránku. Nissan týmto krokom prakticky pochoval svoju triedu kompaktných hatchbackov vo veľkosti Volkswagenu Golf. Pre väčšinu automobiliek je to kľúčový segment, ktorý ťaží najmä z predajov firemným vozovým parkom, teda fleetu.

Po príchode Qashqaiu sa pre Nissan skončila éra úspešného modelu Almera. V roku 2007 síce prišla náhrada v podobe sedanu a hatchbacku Tiida. Technicky auto vychádzalo z Renaultu Mégane II, ale patrilo medzi najškaredšie na trhu. V roku 2011 sa tak jeho predaj v Európe skončil.

Lenže napriek dobrým predajom Qashqaiu chcel Nissan ostať aj v C-segmente, a tak v roku 2014 pripravil sľubný návrat v podobe pekného hatchbacku s menej pekným menom Pulsar.

Meno, ktoré skôr pripomína chorobu, používala automobilka aj v minulosti, no nie v Európe. Pulsar bol určený špeciálne pre Európu a o výrobu sa postarala fabrika Nissanu v Barcelone.

Lenže napriek priestrannému interiéru si popularitu nezískal a očakávané predaje 80-tisíc áut ročne sa mu nikdy nepodarilo splniť, najlepší rok Pulsaru znamenal iba 43 267 kusov.

Prečítajte si tiež: TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

O veľkých očakávaniach svedčil aj fakt, že popri Barcelone sa v januári 2015 rozbehla výroba aj v ruskom Iževsku v továrni Lada. Tá však ešte v ten istý rok pre slabý odbyt skončila.

Nissan Pulsar bol v ponuke s troma motormi Renault. Zo začiatku iba s 1,2 litrovým benzínom DIG-T s výkonom 115 koní a 1,5 litrovým dieselom dCi so 110 koňmi.

Neskôr ešte pribudol väčší benzínový agregát DIG-T s objemom 1,6 litra, ktorý mal 190 koní. Ani to už však k lepším predajom nepomohlo a Pulsar tak skončil vo výrobe bez nástupcu.

Jediným kompaktným hatchbackom v ponuke Nissanu tak ostávajú elektrický Leaf a malá Micra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 684
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 742
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 312
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 444
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 777
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 773
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 249
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 189
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 271
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 491

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nissan

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Petra Schutza

Tóthovi by viac slušalo mlčať a ani nehlesnúť

Keby Tóth nebol utajený svedok, čučal by v kolúznej väzbe s Kočnerom a spol.

DOMOV

Pellegrini už Glváča vypočul. Časti jeho obhajoby nesedia

Glváč bol na koberčeku u Pellegriniho.

ŽENA

Móda ulice preniká už aj do svadobných trendov (foto)

Začal sa 10. ročník výstavy so svadobnou tematikou.

Neprehliadnite tiež

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Šofér v Bratislave unikal polícii, nereagoval ani na varovné výstrely

Naháňačku ukončil náraz vozidla do vyvýšeného obrubníka.