Nissan Pulsar v tichosti skončil, nebol oň záujem

Predajom už nepomohol ani silnejší motor.

(Zdroj: Nissan)

BARCELONA. Keď Nissan v roku 2006 predstavil na parížskom autosalóne kompaktné SUV Qashqai, ešte netušil, že na dlhé roky sa stane najpredávanejším modelom v Európe a tiež kráľom segmentu.

Lenže úspech japonského SUV má aj jednu tienistú stránku. Nissan týmto krokom prakticky pochoval svoju triedu kompaktných hatchbackov vo veľkosti Volkswagenu Golf. Pre väčšinu automobiliek je to kľúčový segment, ktorý ťaží najmä z predajov firemným vozovým parkom, teda fleetu.

Po príchode Qashqaiu sa pre Nissan skončila éra úspešného modelu Almera. V roku 2007 síce prišla náhrada v podobe sedanu a hatchbacku Tiida. Technicky auto vychádzalo z Renaultu Mégane II, ale patrilo medzi najškaredšie na trhu. V roku 2011 sa tak jeho predaj v Európe skončil.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže napriek dobrým predajom Qashqaiu chcel Nissan ostať aj v C-segmente, a tak v roku 2014 pripravil sľubný návrat v podobe pekného hatchbacku s menej pekným menom Pulsar.

Meno, ktoré skôr pripomína chorobu, používala automobilka aj v minulosti, no nie v Európe. Pulsar bol určený špeciálne pre Európu a o výrobu sa postarala fabrika Nissanu v Barcelone.

Lenže napriek priestrannému interiéru si popularitu nezískal a očakávané predaje 80-tisíc áut ročne sa mu nikdy nepodarilo splniť, najlepší rok Pulsaru znamenal iba 43 267 kusov.

Prečítajte si tiež: TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

O veľkých očakávaniach svedčil aj fakt, že popri Barcelone sa v januári 2015 rozbehla výroba aj v ruskom Iževsku v továrni Lada. Tá však ešte v ten istý rok pre slabý odbyt skončila.

Nissan Pulsar bol v ponuke s troma motormi Renault. Zo začiatku iba s 1,2 litrovým benzínom DIG-T s výkonom 115 koní a 1,5 litrovým dieselom dCi so 110 koňmi.

Neskôr ešte pribudol väčší benzínový agregát DIG-T s objemom 1,6 litra, ktorý mal 190 koní. Ani to už však k lepším predajom nepomohlo a Pulsar tak skončil vo výrobe bez nástupcu.

Jediným kompaktným hatchbackom v ponuke Nissanu tak ostávajú elektrický Leaf a malá Micra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 884
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 207
  3. Najužitočnejšia appka 9 836
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 813
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 589
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 510
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 937
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 824
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 284
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 850

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

Dnes Píše Matúš Ritomský

Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru

Naozaj nás Čaputová a Štefunko ohrozujú rovnako ako Kotleba?

KOŠICE KORZÁR

Rómky zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Kšefty s nevestami vynášali aj 3000 eur.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Zhoda v Únii sa pri kontroverzných témach hľadá ťažko. Zmení sa hlasovanie?

Hľadanie úplnej zhody je často zdĺhavé.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Legendárna Niva bude možno opäť patriť Lade

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.