Vietnamská automobilka VinFast sa predstavuje. Má šancu uspieť v Európe?

Stojí za ňou silná investičná spoločnosť.

(Zdroj: VinFast)

HANOJ, FRANKFURT. Keď sa na scéne objaví nová automobilka, vždy prichádza so smelými plánmi a my, ako milovníci áut, jej zvykneme držať palce.

Presadiť sa na zabehnutom trhu totiž nie je ľahké. So záujmom vždy sledujeme, či sa úspech dostaví alebo príde rýchly pád.

Jedným z najnovších prírastkov vo svete automobilov je značka VinFast z Vietnamu. Nepôjde pritom o výrobcu malosériových športiakov, práve naopak - VinFast chce v roku 2025 vyrábať pol milióna áut ročne, z toho polovicu pre zahraničný trh.

Znie to ako nereálny cieľ? Predpoklady na úspech sú a zatiaľ celkom vysoké. Kde sa teda vietnamská automobilka vzala a kto za ňou stojí?

Článok pokračuje pod video reklamou

VinFast je ďalším zrnkom z obrovskej investičnej skupiny Vingroup, pod ktorú v súčasnosti patrí 48 značiek. Jej zakladateľom je podnikateľ Phạm Nhật Vượng, ktorý za 25 rokov vo Vietname vybudoval silné impérium.

Od instantnej polievky k autám

Prečítajte si tiež: Lynk & Co predstavil ďalší model. Čínska značka príde do Európy už budúci rok

Vượng svoj prvý biznis odštartoval hneď po štúdiu v Moskve, keď v roku 1993 na Ukrajine založil spoločnosť Technocom, ktorá sa rýchlo stala lídrom vo výrobe instantných polievok a cestovín pod značkou Minvina.

Pred ôsmimi rokmi Vượng predal Minvinu potravinárskemu gigantu Nestlé za 150 miliónov dolárov a začal investovať v domácom Vietname.

Najbohatšiemu mužovi vo Vietname hrala do karát rýchlo sa rozvíjajúca ekonomika v krajine, a tak dnes investičná spoločnosť Vingroup úspešne operuje v oblasti developmentu, školstva, zdravotníctva, či zábavných parkov.

Spolupráca so skúsenými

V portfóliu jej však zatiaľ chýbal automobilový priemysel. Ako to už pri nováčikoch v automobilovom priemysle chodí, využívajú spoluprácu so zabehnutými spoločnosťami.

VinFast sa preto dohodol s General Motors na strategickej spolupráci a prevzal továreň v meste Hanoi, kde sa vyrábajú Chevrolety a v minulosti aj u nás známe autá Daewoo. Na vývoji vietnamských áut sa podieľajú aj nemecké spoločnosti, ako BMW, Siemens, Bosch, Durr, či Schuler.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5HBE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5HBE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 264
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 427
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 10 795
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 622
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 551
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 105
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 872
  8. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 4 713
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 450
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 918

Téma: Autosalón Paríž 2018


Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE MARIÁN GIBA - Fórum

Nepleťme si dresy so štátnymi symbolmi

Oficiálne štátne symboly na dresoch sú skôr výnimkou.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Blog Ineko

Biosimilárne lieky môžu ušetriť desiatky miliónov eur

Využívajú sa napríklad pri liečbe rakoviny či cukrovky.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60 Cross Country dostane rodinu bližšie k prírode

Podvozok je zvýšený o 75 milimetrov.

Elektrický Nissan Leaf dobre vyzerá a dáva zmysel aj v Bratislave (test)

Bez snahy šetriť energiu prejde na jedno nabitie 220 kilometrov.

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.