BRATISLAVA. Suzuki má talent trafiť klinec po hlavičke a na Slovensku si vybudovalo povesť značky s dobrým pomerom kvality a ceny. Po modeloch Ignis a SX4 sa slovenským bestsellerom medzi malými SUV stala Vitara.
Obľúbený model si teraz prešiel faceliftom a už krátko po jeho predstavení išiel do predaja. Čo je teda nové a ako vyzerá cenník modernizovanej Vitary?
Najväčšou zmenou je ukončenie výroby atmosférického štvorvalca 1,6 VVT s výkonom 120 koní. Jeho náhradou je litrový trojvalec s turbom 1,0 Boosterjet, ktorý má výkon 112 koní. Motor je už vybavený filtrom pevných častíc (GPF).
Rovnaký agregát sme si pred časom vyskúšali v menšom Swifte, kde sme s ním boli nadšení. Snáď teda podobné pocity ostanú aj pri Vitare. Suzuki si však uvedomuje, že nedôvera v trojvalce medzi kupujúcimi zatiaľ pretrváva a preto sa automobilka rozhodla ponúknuť program Easy Way 3+7 rokov záruky.
Dokopy desať rokov záruky presnejšie znamená, že do troch rokov alebo 100 000 kilometrov je záruka na auto a ďalších sedem tvorí poistenie na motor vrátane turba a aj na prevodovku. Záruka na prehrdzavenie karosérie je 12 rokov.
Vynovená Vitara vďaka faceliftu pôsobí hodnotnejším dojmom a ponúka tiež lepšiu bezpečnostnú výbavu. O čo presnejšie ide?
Zlepšenia, ktoré potešia
V prípade, že vás predbehne Vitara po facelifte, spoznáte ju podľa novej optiky zadných svetiel, ktoré dostali od základu LED technológiu. Predné LED svietenie ostalo stále pri lacnejšom riešení a je umiestnené v nárazníku.
Suzuki si zjavne vypočulo kritiku lacnejšie pôsobiaceho interiéru a zapracovalo na jeho kvalitatívnom zlepšení.