Vnútroštátny konflikt v Iraku, regulácie Európskej únie, ba aj počasie a z toho vyplývajúca úroda repy. To všetko sú faktory, ktoré môžu vplývať na cenu benzínu a nafty.
Spotrebiteľov však zaujíma len tá postupne sa zvyšujúca cifra na toteme, ktorý hrdo stojí pri čerpacej stanici. Tento rok začala po dlhšej dobe postupne rásť.
Keď sa druhá či dokonca prvá cifra za desatinnou čiarkou zvýši, zvykneme len zalomiť rukami. Čo všetko však reálne vplýva na ceny pohonných hmôt? Je ich tohtoročný rast naozaj taký zlý? A najmä - dokedy ešte porastú?
Spotreba benzínu na Slovensku? Neveľká
Pravidelní návštevníci čerpacích staníc si určite všimli, že pohonné hmoty od jari postupne zdražujú.
Je to však skôr preto, lebo slovenským športom je frflanie na zdražovanie čohokoľvek, než preto, že by sme toľko šoférovali a pocítili to na našich peňaženkách.
Bloomberg uvádza priemernú ročnú spotrebu paliva na Slovensku necelých 150 litrov na každého vodiča. Túto hodnotu výrazne tlačí dolu najmä veľké množstvo sviatočných vodičov.
150-litrová ročná spotreba znamená, že každý slovenský vodič sa na pumpe zastaví po plnú 50-litrovú nádrž v priemere len tri razy ročne.
Pre porovnanie - zo susedných štátov sa ročne spotrebuje menej v Poľsku (135 litrov) viac v Maďarsku (177 litrov), Česku (202 litrov) aj v Rakúsku (257 litrov pohonných hmôt ročne). Európskymi rekordérmi sú Švédsko (365 litrov) a Fínsko (341 litrov).