SME
reklama

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bolo aj zrecyklovanie projektov.

ItalDesign Cinquecento Luciolla 1993 (Zdroj: ItalDesign)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Životný cyklus auta je celkom zaujímavý proces. Tesne pred premiérou robia automobilky všetko preto, aby sa o príchode novinky v médiach písalo čo najviac.

Poznáte to, najprv paparazzi odfotí maskované auto počas tajných testov, potom "náhodne" uniknú prvé fotografie. Nasleduje premiéra a auto je na svete. O čom sa už tak často nepíše, je samotný vývoj, ktorý väčšinou začína aj šesť či osem rokov pred premiérou.

Ako sa celý proces vyvíjal, sa už často nedozvieme. Niektoré príklady z minulosti sú však zmapované a je medzi nimi hneď niekoľko áut, ktoré mali vzniknúť pre inú značku, no osud nakoniec všetko zariadil inak. Vybrali sme päť dobre známych áut so zaujímavým osudom počas vývoja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volvo Tundra Bertone - Citroen BX

Príde vám nepravdepodobné, že by z Volva mohol vzniknúť Citroen? Raz v histórii sa takýto prípad stal a malo v tom prsty talianske dizajnérske štúdio Bertone.

Volvo totiž Talianov oslovilo, či by im nenavrhlo dizajn pre najmenší model, ktorý by nahradil Volvo 340 vyrábané od roku 1976. Bertone, podobne, ako ostatné dizajnérske štúdia v tej dobe, pracovalo na viacerých projektoch a nie všetky sa dočkali produkčnej fázy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volvo-Citroën dokonca začal najprv ako zákazka pre britský Reliant. Okrem trojkolesových autíčok Robin, s ktorými sa Jeremy Clarkson komicky prevracal v Top Geare, sa automobilka venovala aj vývoju áut pre rozvojové trhy.

Prečítajte si tiež: Pamätáte si ich? Aj tieto autá brázdili naše cesty v socializme Čítajte 

Pre Tureckého výrobcu Otosan chystal v polovici 70. rokov Reliant hatchback strednej triedy a návrh karosérie si dal spraviť u Bertoneho. Výsledkom Britsko-taliansko-tureckej spolupráce bol koncept Reliant FW11. Autorom hranatých tvarov bol taliansky dizajnér Marcelo Gandini, ktorý sa preslávil najmä vďaka Lamborghini Miura.

Lenže Otosan si spoluprácu nakoniec rozmyslel, nový model bol pre tureckého výrobcu drahý, takže radšej pristúpil iba k faceliftu existujúceho auta.

Na podobné odmietnutia boli talianske dizajnérske štúdia zvyknuté, no to ešte neznamenalo, že by projekt nechali ležať ladom. Práve z Reliantu FW11 v roku 1979 vznikol koncept trojdverového kupé Volvo Tundra.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5HUQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu