SME
reklama

Chevrolet Camaro je auto, v ktorom hrmí a rádio sa nezapína

Výnimočný je najmä osemvalec s krásnym zvukom.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Chevrolet Camaro 2SS Convertible V8
Základná cena / Verzia od (eur)56 406 / 61 971
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)11,5 / 17,8
Objem batožinového priestoru (l)207
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2811; 4783; 1900; 1340

Pri niektorých autách, ktoré testujeme, si občas hovoríme, že sú síce fajn, ale zároveň také nepraktické a drahé, že by sme si ich reálne nikdy nekúpili. Potom sú tu také autá, pri ktorých sa ľudia pozerajú na spotrebu a počítajú koľko litrov batožiny sa im do kufra zmestí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom je tu ešte Chevrolet Camaro.

Čo si budeme hovoriť, Camaro je americká legenda, sen mnohých chlapcov a odveký súper Fordu Mustang. Patrí do kategórie áut, ktoré dostali prezývku muscle cars.

Spoznáte ich podľa dvojdverovej karosérie typu fastback, poriadneho osemvalca, zadného náhonu a amerického rodného listu. Nič viac na identifikáciu netreba.

Svaly Camaru naozaj nechýbajú, dlhá kapota a pohľad do spätného zrkadla, ktorý z tretiny zaberajú svalnaté zadné blatníky, je na nezaplatenie. Navyše nejde o žiadneho drobca, s dĺžkou takmer 4,8 metra ho nemáte šancu na ceste prehliadnuť a rozhodne ani prepočuť.

Kým sa dostaneme k tomu, aké Camaro vlastne je, ešte si pripomeňme, že aktuálne je na trhu šiesta generácia, s ktorou Chevrolet minulý rok oslávil 50. narodeniny Camara. Ak sa pozriete na Mustang a Camaro zo začiatku 90. rokov, zrejme by ste americké legendy sotva spoznali. Našťastie v súčasnosti opäť nesú retro črty prvých modelov zo 60. rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slnečno, s občasným hrmením

Camaro sme mali požičané iba na pár dní, ale jazdiť s ním v Bratislave je ako žiť v nejakom paralelnom svete.

Zo všetkých strán sa na vás valia správy o znižovaní emisií, prechode na úsporné trojvalce. Vy si zatiaľ bez najmenších výčitiek sedíte v aute, ktoré má pod kapotou 453-koňový osemvalec a pri zošliapnutí pedála spôsobuje v uliciach hrmenie aj za jasného počasia.

Dvojdverový fastback s pevnou strechou je možno väčšia klasika, ale mať Camaro v otvorenej verzii Convertible zanecháva lepší pôžitok z jazdy. Plátená strecha sa sťahuje automaticky, ale trochu jej to trvá, akoby auto dávalo šancu okoloidúcim, aby si tento pohľad dosýta vychutnali.

Počasie nám prialo, no s frajersky vyloženou rukou na dverách bol problém. Camaro je tak správne americký robustné a línia bočných okien začína vysoko.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5HMN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu