Text pôvodne vyšiel v agentúre Bloomberg.
Vozidlá poháňané vodíkom sa pripravujú opäť vyzvať elektromobily v pretekoch za masovo dostupnými ekologickými autami.
Tento týždeň sa väčšia skupina spoločností spojila v globálnej koalícii zameranej na získanie vládnej podpory pre technológiu, ktorú šef Tesly Elon Musk zosmiešňoval ako „šokujúco hlúpu“ pre autá. Firmy sa tiež zaviazali nájsť čistejší spôsob výroby plynu.
„O vodíku ako definitívnom riešení pre nulové emisie v automobilovom priemysle sa rozpráva už desiatky rokov,“ povedal podpredseda Hyundai Motor Co. Yang Woong-chul na konferencii Global Climate Action Summit v San Franciscu. „Zdráhali sme sa, pretože technológia vozidiel s palivovými článkami nebola dosť rozvinutá, ale teraz už je.“
Ďalšie, čo potrebujú priaznivci vodíka, je mierka. Juhokórejská automobilka, ktorá prvá vo veľkom začala vyrábať vodíkové autá v roku 2013, znásobuje svoju snahu a tento rok oznámila plány spojiť sily s Audi aby „určili priemyslový štandard.“
Koncepcia vodíkových áut – vypúšťajúcich iba vodnú paru – nenabrala na popularite, pretože klesajúca cena lítium-iónových batérií a väčší počet nabíjacích staníc, spravili elektromobily dostupnejšími.
Vodíkovú budúcnosť vidí Hyundai optimisticky
Počas uplynulých piatich rokov Hyundai zaznamenal o polovicu nižšie náklady na systémy palivových článkov. Očakáva pokles najmenej o ďalších 50 percent v priebehu nasledujúcich piatich rokov, povedal Yang.
Je tiež spolupredsedom Hydrogen Council, teda vodíkovej rady, ktorá sa svojho vzniku pred 18 mesiacmi rozrástla štvornásobne a dnes zahŕňa 53 energetických a automobilových spoločností.