Od čias, keď mobily vydržali na jedno nabitie hoci aj týždeň, sme prešli do čias, keď hľadáme nabíjačku všade, kam prídeme. Doma, v práci, v kaviarni - a v aute.
Aj keď práve netelefonujete, samotná jazda v aute môže mať na stav batérie mobilu veľký dosah. Stačí, ak si zapnete navigáciu, pustíte hudbu cez bluetooth alebo využívate mobilný internet a percentá nabitia batérie razom padajú po desiatkach.
Problém často nerieši ani pripojenie do USB, ktorým je vybavené prakticky každé moderné auto. Môže sa vám stať, že po niekoľkých hodinách jazdy s telefónom pripojeným cez USB kábel budete mať len o pár percent viac, prípadne menej, ako keď ste štartovali.
Nabíjanie cez USB nebolo v pláne
Výrobca sa totiž často neunúva namontovať do auta najlepšie napájanie USB portu, ale len lacnejšie, o ktorom usúdil, že je dostatočné.
Moderný USB adaptér pribalený k telefónu je skrátka oveľa schopnejší, čo zvýrazňuje aj vnímanie tohto rozdielu.
Pri návrhu rozhrania USB v aute sa nepočítalo s tým, že by malo slúžiť na (rýchlo)nabíjanie smartfónov, tabletov a ďalších zariadení. Malo v prvom rade slúžiť na dátový prenos, ktorý nie je taký energetický náročný - pripojenie USB kľúča a prehrávanie hudby z neho.
Prvé špecifikácie USB portov preto zvládali prúd len 0,5 ampéru (500 miliampérov).