Ford Ranger 3,2 TDCi Wildtrack: Komfortný pick-up zvláda blato i diaľnicu

Najsilnejšou stránkou je podvozok.

Ford Ranger (Zdroj: Daniel Balucha)
Ford Ranger 3,2 TDCi Wildtrack
Cena od / verzia od (eur)19 990 / 33 490
Spotreba výrobca / test (l)8,8 / 12,2
Rozmery nákladného priestoru - dĺžka, šírka, hĺbka (mm)1 549, 1 560, 511
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3 220, 5 362, 1 860, 1 815

Pred asi mesiacom sme v redakcii mali zaujímave obdobie. V priebehu dvoch týždňov sme si vyskúšali také americké automobilové ikony, ako sú Chevrolet Camaro či Cadillac Escalade.

Nedávno ku nám na test zavítal nový Ford Ranger s trojlitrovým päťvalcom vo verzii Wildtrak a opäť sme si pripomenuli, aké to je sedieť za volantom naozaj veľkého a silného auta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ford Ranger samozrejme nie je úplne tá pravá Amerika - táto generácia pickupu sa na domácom trhu dokonca začala predávať len tento rok. Svojím logom v tvare modrého oválu, svalnatým výzorom i charakterom však v nás Meriku bezpochyby evokuje.

Prečítajte si tiež: Ford predstavil nový športový pickup. Pod kapotou bude mať diesel

Ranger je v prvom rade ukážkový pracant, ktorý sa nezľakne žiadneho terénu, na svojom "chrbte" odnesie pokojne aj tonu nákladu a nesklame ani pri jazde mestom či po diaľnici.

Najnovšia generácia, ktorá nesie označenie T6 sa vyrába od roku 2011. V roku 2015 prešiel Ranger faceliftom, ktorý mu mal pomôcť udržať sa na samej špičke segmentu. Na trh sa aktuálne chystá najsilnejšia verzia Raptor.

Pick-up z dielne americkej automobilky sa u nás predáva s dvojicou motorov. V ponuke je slabší 2,2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 130 alebo 160 koní a silnejší 3,2-litrový päťvalec rovnako na naftu s výkonom 200 koní.

Viac civilizovaný

Ford Ranger je primárne pracovné auto. Všetko na ňom je navrhnuté tak, aby spĺňalo svoj účel a majiteľovi uľahčovalo prácu v ťažkom teréne.

To už ale tak úplne neplatí pre najdrahšiu verziu Wildtrack s hrozivou tmavou maskou chladiča a mnohými plastovými doplnkami karosérie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KNA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KNA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Pick-upy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Na generálnej prokuratúre sa vyplavuje špina

Čo sa dialo na generálnej prokuratúre.

ANALÝZA

Mayová prežila ďalšiu skúšku, no súboj štyroch sa nekončí

Premiérka musí sľubovať, ale nemá kam uhnúť.

Stĺpček Petra Schutza

Za situáciu si môžu Briti sami, ale sme v tom s nimi až po uši

Je dobré, že Brusel ponúka rokovania.

Neprehliadnite tiež

Hyundai chce, aby sa elektromobily nabíjali aj parkovali bez vodiča

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.