DETROIT, BRATISLAVA. Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports každoročne zverejňuje hodnotenie spoľahlivosti áut, vychádzajúce zo skúseností majiteľov.
Dáta o poruchách až pol milióne vozidiel hovoria jasne - ak nechcete tráviť veľa času v servise, nekupujte si úplne nový model.
Čerstvé novinky na trhu - či už ide o celé modely, motory alebo technologické vychytávky - sú spočiatku rizikovou kúpou. Až po pár rokoch ich automobilky doladia a odstránia najvypuklejšie chyby.
"Väčšie zmeny a novinky majú často za následok zhoršenie spoľahlivosti. Môže trvať rok alebo dva, kým automobilky na novej technológií vychytajú muchy," vysvetľuje Jake Fisher, riaditeľ testovania áut v Consumer Reports.
Najspoľahlivejšie sú autá až na samotnom konci modelového cyklu. Ak chcete mať úplnú istotu, vyberte si japonské alebo kórejské auto - z tých dvoch krajín pochádzajú automobilky, ktoré v rebríčku obsadili 1. až 6. miesto.
Nové autá trápi elektronika aj únik kvapalín
Logika, ktorou sa riadia kupujúci, je podľa Consumer Reports jednoduchá: Nové auto by malo mať menej porúch ako používané.
Nemusí to byť pravda, ak si zákazník zvolí nesprávny model - napríklad od jednej zo značiek na chvoste tabuľky, ktorú uvádzame na konci článku.