CANBERRA. Natočiť reklamu, ktorá by spĺňala všetky etické a morálne zásady, je v dnešnej dobe čoraz zložitejšie. Najnovšie sa o tom presvedčilo austrálske zastúpenie Volkswagenu pri propagácii šesťvalcového pick-upu Amarok.
Reklamná agentúra DDB Sydney sa rozhodla, že auto spropaguje netradičným spôsobom a trochu podpichne austrálsku radu pre reklamu (Ad Standards), čo sa jej však nakoniec vypomstilo.
Rada pre reklamu dostáva od divákov ročne množstvo podnetov na prešetrenie reklám, ktoré nejakým spôsobom porušujú etický kódex a následne padajú rozhodnutia, či bola sťažnosť oprávnená. Práve to bol motív pre tvorcov reklamy na výkonný Amarok.
V poslednej dobe viaceré reklamy na autá boli v rôznych krajinách zakázané s odôvodnením, že zobrazujú "podporovanie bezohľadného a nebezpečného jazdenia".
Verejnosť je citlivejšia na obsah
Na podobné pohoršovanie doplatili reklama na BMW, kde modely s pohonom všetkých kolies údajne nebezpečne jazdia po nespevnených cestách alebo reklama na Volkswagen Polo, kde auto ženu nezrazí len vďaka tomu, že súčasťou výbavy je núdzové brzdenie.