SME
reklama

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.

(Zdroj: BMW)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
BMW X5 M50d - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)69 606 / 93 000
Spotreba výrobca / test (l)7,2 / 9,2
Objem batožinového priestoru (l)650
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 975; 4 922; 2 004; 1 745

Je možno trochu zvláštne, že pri príchode novinky sa s ňou na začiatku testu začneme hneď aj lúčiť, ale v prípade nového BMW X5 M50d musíme urobiť výnimku.

Po autách ako VW Touareg V10 TDI či Audi Q7 V12 TDI, je nová X5 ďalším z radu veľkých SUV s absurdne silným naftovým motorom, ktoré jedného dňa zabijú emisie a budeme naňho s láskou spomínať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Široká ponuka výkonných motorov bola vždy silnou stránkou BMW. Oproti kurióznym desať- a dvanásťvalcovým dieselom koncernu Volkswagen, je však X5 M50d prekvapivo rozumnou voľbou, pretože za vysoký výkon automaticky neplatíte daň vo forme vysokých prevádzkových nákladov.

A keďže osemvalcová verzia 50i sa v Európe nepredáva a model X5 M automobilka zatiaľ nepotvrdila, X5 M50d je aktuálne najvýkonnejšou verziou nového veľkého SUV mníchovskej automobilky.

S výnimkou tohto motora je na novej X5 niekoľko detailov, ktoré nás príjemne potešili, ale aj zopár takých, ktoré trochu sklamali.

Dizajnéri opäť oklamali naše oči

Pri pohľade na autá, ako nová X5, si človek uvedomí, ako veľmi je práca dizajnéra o neškodnom klamaní alebo skôr zavádzaní oka. Dizajnér využíva hru svetla a tieňa na to, aby zvýraznil prvky, ktoré chce, aby divák videl, a naopak iné zamaskoval. Vďaka tomu môže auto pôsobiť dlhšie, širšie, nižšie či vyššie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiaľ, pri novom BMW X5 možno dizajnéri zašli s používaním hry svetla a tieňa trochu priďaleko. Najmä na bokoch auta nájdeme výrazné linky, v ktorých je takmer problém sa zorientovať - vrchná linka s výrazným "schodom" na zadných dverách a spodná v tvare "hokejky" - a veľké SUV kvôli nim vyzerá trochu chaoticky a nesúrodo.

Predok je oveľa krajší, nenájdeme na ňom žiadne rušivé prvky. Hmlovky sú po novom lepšie zapracované a svetlá oddelené od prednej masky, modré svietiace prvky upozorňujú na prítomnosť laserovej technológie, vďaka ktorej X5 svieti úžasne a vie odcloniť lúč, aby neoslepovala autá pred vami.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5NMW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marketér Pavol Minár.

Pavol Minár hovorí o kampaniach.


Americké systémy protivzdušnej obrany Patriot (vľavo) a NASAMS.

Odchod talianskeho systému reálne neznamená veľkú zmenu.


Ilustračné foto.

Za deti a rodičov bojujú petíciami.


Jaroslav Haščák.

Finančníka prvýkrát obvinili v novembri 2022.


TASR a 1 ďalší
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu