Opel Grandland X dostal poriadny motor a lepšiu výbavu (test)

Nová ponuka výrazne zlepšila výber.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Opel Grandland X - prehľad základných parametrov
VerziaUltimate 2,0 CDTI, 177k
Cena od / verzie od (eur)19 090 / 33 390
Spotreba výrobca (WLTP) / v teste (l)6,7 / 7,4
Veľkosť kufra (l)514 / 1 652
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 675; 4 477; 1 856; 1 609

Hovorí sa, že nemecké autá zvyknú byť príliš tvrdé a francúzske naopak veľmi mäkké. Ešte sa k tomu pridávajú predsudky voči kvalite, ktoré sú v neprospech tých francúzskych. Čo sa však stane, ak dostane kompaktné SUV gény z oboch krajín?

Keď nám Opel pred rokom predstavil svoje najväčšie SUV Grandland X, mali sme trochu zmiešané pocity. Predaj sa vtedy začal len s dvoma motormi a ešte chýbali niektoré prvky výbavy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je už všetko inak a Grandland X si k nám prišiel spraviť reparát v plnej paráde - s dvojlitrovým dieselovým motorom a najvyššou výbavou Ultimate. Zaujímalo nás preto, či za to stojí.

Auto vznikalo v akomsi medziobdobí, keď sa General Motors (GM) rozhodol, že sa zbaví automobilky Opel. Už vtedy išlo o spoluprácu s koncernom PSA Peugeot Citroen, ktorá Opel medzičasom kúpila.

V Grandlande X tak na sklách nájdeme ešte logo GM, ale podvozková platforma EMP2, navigácia či motor PureTech už pochádzajú z Peugeotu 3008.

Kto by však po tomto zistení mávol rukou nad najnovším SUV od Opelu, spravil by veľkú chybu.

Prečítajte si tiež: Prehľad: kompaktné SUV na trhu (Jeseň 2018)

Musíme uznať, že koncern PSA zvolil zaujímavú stratégiu. Keď sa potenciálny zákazník otočí Peugeotu alebo Citroenu chrbtom s odôvodnením, že nechce francúzske auto, ešte stále je šanca, že ho zaujme Opel.

Zatiaľ čo pri Škode Karoq a Seate Ateca je príbuzenský vzťah celkom zreteľný, Grandland X svoje francúzske korene úspešne maskuje. Je navrhnutý tak, aby konzervatívnejším jedincom na ňom nič neprekážalo, zbytočne neexperimentuje s dizajnom a ponúka veľmi dobrú ergonómiu ovládacích prvkov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MT8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MT8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

EKONOMIKA

Farmár: Eurodotácie nepotrebujem. Keď sa darí, zarobím si sám

Farmári protestujú v Bratislave od utorka.

Neprehliadnite tiež

Na diaľnici D1 sa prevrátila dodávka s bazénom, tvoria sa kolóny

Na poludnie sa vytvorili kolóny s polhodinovým zdržaním.

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Koncept má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.