Škoda Fabia Monte Carlo je mestské auto s dušou rebela (test)

Litrový trojvalec dokáže Fabiu rozhýbať.

Škoda Fabia Monte Carlo (Zdroj: Daniel Balucha)

Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)9 700 / 13 290
Spotreba výrobca / test (l)4,6 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)330
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 470, 3 997, 1 732, 1 467

V uplynulých mesiacoch k nám na redakčný test prišlo niekoľko pekne ostrých áut. Viaceré síce o triedu väčšie a neporovnateľne rýchlejšie ako Škoda Fabia Monte Carlo, no pocit pri prvom pohľade zostal rovnaký. Aj u Fabie sme sa už nevedeli dočkať prvých zákrut.

Najskôr si ale predstavme novinky, ktoré má na svedomí nedávny facelift. Tých napokon nie je mnoho. Zmenila sa predná maska a svetlomety, pribudlo niekoľko asistentov, zopár detailov v interiéri a nové sú aj zadné svetlá či nárazník. Za zmienku ešte stojí, že litrový trojvalec TSI je po facelifte obohatený o filter pevných častíc.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po novom môžete mať športovú Škodu Fabia vo verzii Monte Carlo iba s trojicou benzínových trojvalcov s objemom jeden liter. Najslabší je bez turba, ten Škoda označuje skratkou MPI a dosahuje výkon 75 koní. Z dvojice oturbených motorov TSI, má slabší 95 a silnejší 110 konských síl.

Práve najsilnejší z ponuky motorov poháňal aj nami testovaný kus. Na prvé počutie sa môže zdať, že takýto agregát nemôže byť príliš agilný a do športovo ladeného auta sa nehodí, ale je to naozaj tak?

Prečítajte si tiež: Škoda Fabia 1.0 TSI zmení váš pohľad na trojvalce (test)

Tvári sa drsne

Škoda Fabia tretej generácie je sama o sebe pekné auto. Česká automobilka jej nedávnym miernym faceliftom vôbec neuškodila.

Naopak, drobné zmeny druhý najmenší model značky ešte viac skrášlili. Dovolíme si tvrdiť, že verzia Monte Carlo s červenou metalízou, čiernou strechou i diskami kolies je čo sa atraktivity týka zo všetkých najpríťažlivejšia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MYX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MYX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda Fabia

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

SVET

Vzbúrili sa chudobní aj radikáli. Macrona môžu protesty ohroziť

Protestné hnutie môže pomôcť populistom.

ŠPORT

Vlhová jazdí ako chlapi. Shiffrinová však nerobí chyby

Slovenka skončila opäť druhá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.