SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Prečo je Kia Ceed najlepšie auto, aké sa na Slovensku vyrába? (test)

Dojem pokazilo len nastavenie cenníka.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Spomeniete si, ako vyzerala Kia Cerato? Zrejme ani nie, pretože prvý pokus kórejskej automobilky zabodovať medzi kompaktnými hatchbackmi na európskom trhu príliš nevyšiel. Ročne sa vtedy predalo sotva 30-tisíc áut.

Lenže Kia sa nevzdala a spravila všetko preto, aby sa vyrovnala lídrovi segmentu - Volkswagenu Golf.

Dnes už vieme, že úspešný príbeh má meno Ceed a pokračuje treťou generáciou. Kia si ním nielen medzi novinármi vybudovala patričný rešpekt a ročne bez problémov predáva vyše 70-tisíc áut.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nová generácia Ceedu k nám na test síce dorazila s menším oneskorením, no hneď v dvoch karosárskych verziách, s dvoma rôznymi motormi, s odlišnými prevodovkami aj rôznymi stupňami výbavy. Jednoducho, mali sme čo porovnávať.

O tom, že ázijské korene sú už iba formálne, sme sa presvedčili dávnejšie. Vývoj vrátane dizajnu vznikol vo Frankfurte, samotné auto v Žiline. Všetko sa v maximálnej miere podriadilo prispôsobiť nárokom európskych zákazníkov. Ostáva už len dilema, akú verziu si vlastne vybrať?

Luxus alebo viac miesta

V redakčnej garáži sa vedľa seba ocitli Ceed hatchback v najvyššej uvádzacej výbave First Edition, s dieselovým motorom 1,6 CRDi (135 koní) kombinovaným s automatickou 7-stupňovou prevodovkou a jeho racionálnejšia rodinná voľba - kombi Ceed SW s 1,4-litrovým benzínovým turbom (140 koní) a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou v nižšej výbave Gold.

Hoci sa Hyundai a Kia na našom trhu tvária ako súperi, je dobre známe, že majú k sebe blízko a najvýraznejšie príbuzenstvo je práve pri modeloch i30 a Ceed. V oboch prípadoch sme si pri prvom pohľade povedali, "Pekné auto, ale bude to stačiť?"

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N53 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5N53 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kia Ceed, Kombi, Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Zničenú bytovku na Mukačevskej 7 postupne oplocujú.
Generálny riaditeľ Orangeu Slovensko Federico Colom
Predvolebná debata SME
Cynická obluda

Klasika pre predsedu

Len samotné zjavné mentálne problémy nemusia byť jediným dôsledkom rokov nepoctivého života.

Neprehliadnite tiež

Francúzsky crossover Peugeot 2008 narástol a dozrel (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny