BRATISLAVA. Toyota tento rok ohlásila viacero dôležitých noviniek. Kým príde na jar nová RAV4 a v lete Corolla, návrat na trh zažíva vlajková loď Camry s hybridným pohonom.
Veľký sedan v Európe nahrádza Avensis a bude konkurentom pre lídrov D-segmentu, ako Volkswagen Passat, či Škoda Superb. Má však japonský sedan s americkými koreňmi šancu u nás uspieť?
Zaujímavosťou je, že hoci má Camry rozmery podobné Superbu, zameria sa pravdepodobne na úplne inú klientelu. Zatiaľ čo sa vlajková loď od Škody ponúka vo verzii liftback a kombi aj s pohonom všetkých kolies, Camry bude len ako hybridný sedan s predným náhonom, poriadnym benzínovým, hoci jediným motorom a s celkom zaujímavou výbavou hodnou limuzíny.
Rozmery | Toyota Camry | Škoda Superb |
---|---|---|
rázvor (mm) | 2 825 | 2 841 |
dĺžka (mm) | 4 885 | 4 861 |
šírka (mm) | 1 840 | 1 864 |
výška (mm) | 1 445 | 1 453 |
objem kufra (l) | 525 | 625 |
V zámorí sa už nová generácia nejaký čas predáva, a to aj so šesťvalcom, no u nás bude k dispozícii jedine s 2,5-litrovým benzínovým štvorvalcom s hybridnou technológiou kombinovanou s automatickou prevodovkou e-CVT.
S motorom z Lexusu
Rovnaký motor používa prémiový Lexus ES. Má výkon 218 koní, maximálny krútiaci moment 221 Nm a zrýchlenie na stovku za 8,3 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca udáva len 180 km/h, čo je však na naše cesty viac, než dostačujúce.