PRAHA. Prešli sotva dva týždne od svetovej premiéry novej Mazdy 3 na autosalóne v Los Angeles a už sme mali príležitosť sa s autom bližšie zoznámiť v Prahe. Zástupcovia značky nám zároveň prezradili viaceré zaujímavosti, vrátane slovenského cenníka. Je z neho zjavné, že na "holé" verzie môžeme zabudnúť.
Mazda si pre premiéru zvolila bývalú Vinohradskú tržnicu - impozantnú novorenesančnú stavbu, v ktorej štvrtá generácia modelu 3 pekne vynikla. Prezentácia bola určená pre stredoeurópsky región a ponúkla aj niekoľko čísel o predajoch.
Súčasný dizajn nazývaný Kodo a technológia SkyActiv sa pre Mazdu ukázali ako dobrý krok. Zatiaľ čo pred štyrmi rokmi predala japonská značka v strednej Európe 17 891 áut, tento rok to bolo už 27 838. Stalo sa tak vďaka SUV modelom CX-3 a CX-5, ktoré sú v súčasnosti najpredávanejšie.
Stabilné tretie miesto patrí práve zástupcovi kompaktného segmentu - Mazde 3. Za 15 rokov jej existencie sa vo svete predalo vyše 6 miliónov kusov a prichádzajúca štvrtá generácia má podľa automobilky ponúknuť nové dimenzie potešenia z jazdy.