Vynovený Volkswagen Passat vie jazdiť bez vodiča a má nový motor

Ponúkne vylepšený hybrid.

(Zdroj: Volkswagen)

WOLFSBURG. Volkswagen sa pustil do odhaľovania svojich tohtoročných noviniek.

Tou prvou je modernizovaný modelový rad Passat, ktorý sa čoskoro dočká poradového čísla 30 miliónov vyrobených áut od roku 1973.

Síce ide o facelift ôsmej generácie vyrábanej od roku 2014, automobilka tvrdí, že rozsah zmien z Passata robí o pol generácie novšie auto. Čo všetko sa teda zmenilo?

Zvonku sú zmeny skôr len kozmetického charakteru, nový je predný aj zadný nárazník, zmenili sa tiež svetlá.

Majú technológiu IQ.Light, ktorú už dostal nový Touareg. Jednotlivé diódy sa prispôsobujú okolitej premávke tak, aby vodiči a chodci neboli oslepení.

Zozadu facelift Passatu spoznáte aj vďaka pridanému nápisu v strede veka batožinového priestoru.

Podobné riešenie mala v minulosti vlajková loď Phaeton a dnes tiež Arteon.

Viac inteligencie na palube

Ani v interiéri netreba hľadať väčšie dizajnové zmeny, tie sa týkajú skôr technológií. Nový je multimediálny systém Modular Infotainment Matrix s troma veľkosťami obrazoviek od 6,5 do 9 palcov.

Štandardom je už zabudovaná SIM karta so stálym online pripojením a novinkou je hlasové ovládanie podobné systému MBUX v Mercedesoch.

Prečítajte si tiež: Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test)

Generačnou obmenou prešiel digitálny prístrojový štít s 11,7-palcovou obrazovkou a vylepšeným ovládaním jednotlivých funkcií.

Po novom Volkswagen združuje balík jazdných asistentov pod názov IQ.

Drive a z Passatu robí už takmer autonómne auto. Vďaka pokročilému adaptívnemu tempomatu pribudla funkcia Travel Assist.

Vďaka nej auto nerozpoznáva už len dopravné značky, ale aj podľa nich prispôsobí rýchlosť alebo spomalí pri vjazde do obce, či na kruhový objazd. Funkcia je k dispozícii pri rýchlosti od 0 do 210 km/h.

Nový diesel aj plug-in hybrid s väčším dojazdom

Najväčšími zásahmi si prešla plug-in hybridná verzia Passat GTE. Výkon sústavy elektrického a spaľovacieho motora 1,4 TSI ostáva nezmenených 218 koní, no kapacita batérie sa zväčšila z 9,9 na 13 kilowatthodín. V praxi to znamená čisto elektrický dojazd 55 kilometrov, pri starom meracom cykle NEDC by to bolo 70 kilometrov.

Z konvenčných spaľovacích motorov sme zvedaví na nový dieselový dvojliter 2.0 TDI Evo s výkonom 150 koní.

Najslabší z naftových motorov 1,6 TDI ponúka 120 koní a naopak, najsilnejším ostáva doteraz 240-koňový dvojliter.

Opatrené sú selektívnou katalickou redukciou s využitím kvapaliny AdBlue.

Benzínové jednotky ostávajú pri výkone 150 až 272 koní a všetky dostali filter pevných častíc.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  7. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  1. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  5. Konferencia - EU support for research
  6. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  7. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 21 897
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 15 081
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 580
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 7 078
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 289
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 536
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 802
  8. Štefánka by Pulitzer 4 731
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 746
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 875

Téma: Sedany


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Špeciálna prokuratúra nevylučuje, že preverí telefonát Fica s Vadalom

Talianska prokuratúra telefonát zachytila v roku 2012.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico si volal s Vadalom, ukázali podľa Talianov odposluchy

Talianska mafia sa dotkla expremiéra.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Telefonát pánovi Úžasnému

Je síce lákavé oblúkom sa vrátiť k téme Kuciakovho posledného článku. No zatiaľ Vadalov hovor s Ficom nepreceňujme.

Neprehliadnite tiež

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.

Ilustračné foto.

Nehoda na Račianskom mýte v Bratislave zablokovala dopravu

Nedá sa prejsť z Radlinského na Račiansku ulicu.

Ilustračné foto.
Hyundai Tucson