KOLÍN NAD RÝNOM. Ford sa vracia so svojim známym hot hatchom v novej generácii. Jeho ambíciou je celkom logicky poraziť konkurentov. Musí si tak pomerať sily s ďalšími zvučnými menami, ako Renault Mégane R.S., Honda Civic Type-R alebo Volkswagen Golf GTI.
Netreba však zabúdať, že výkonnostný vrchol ponúkne až ultimátny Focus RS. Oproti konkurentom bude Focus ST dostupný ako hatchback aj ako kombi, no podstatnejšie informácie sa týkajú technických parametrov.
Už dlhšie sa totiž hovorilo o tom, že Focus ST dostane motor z Mustangu. Síce nie šesťvalec, ale výkonný 2,3-litrový štvorvalec, ktorý má pod kapotou 280 koní a krútiaci moment 420 Nm.
Stále bude v ponuke aj dvojlitrová dieselová verzia, tá má 190 koní a krútiaci moment 400 Nm dostupný už od 2 000 otáčok. Pri oboch verziách ostáva poháňaná predná náprava a to buď cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo nový sedemstupňový automat Quick Shift.