SME
reklama

Citroen C5 Aircross bojuje proti konkurencii komfortom (test)

Novinka môže byť právom označovaná za vlajkovú loď.

Citroen C5 Aircross (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Citroen C5 Aircross
Cena od / verzia od (eur)19 990 / 29 990
Priemerná spotreba výrobca / test (l)7,1 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)580 - 720
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 730; 4 500; 2 099; 1 689

Takmer sa nám žiada začať s tým, že Citroen až teraz prichádza s prvým kompaktným SUV, lenže nebola by to pravda. Už pred dvanástimi rokmi totiž prišiel C-Crosser a neskôr aj C4 Aircross.

Ak ste na tieto modely zabudli, je vám odpustené. Na našich cestách boli jednorožcami medzi autami a v oboch prípadoch išlo o prezlečené modely Mitsubishi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Citroen C5 Aircross je však už iný prípad. Ide o rýdzeho a hlavne príjemne svojského Francúza, ktorý sa snaží nebyť iba ďalším SUV do počtu. V týždňovom teste sme zisťovali, čo ho robí výnimočným.

Koncern PSA Peugeot Citroen zjavne v posledných rokoch skúša, koľko dokáže dostať z podvozkovej platformy EMP2, ktorú využívajú všetky jeho kompaktné SUV od luxusného DS 7 Crossback cez európsky hit Peugeot 3008 až po Opel GrandlandX.

Prečítajte si tiež: Citroen C5 Aircross stojí v základe pod 20 000 eur Čítajte 

Citroen C5 Aircross nie je v tomto smere výnimkou, ale s dĺžkou 4 500 mm je presne medzi Peugeotmi 3008 a väčším 5008. Tam však porovnávanie so súrodeneckou značkou končí, pretože C5 Aircross prichádza s úplne inak naladeným podvozkom aj celkom originálnym dizajnom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Páčia sa nám detaily, ako dvojfarebné lyžiny strešného nosiča, či chrómovaný oblúk na bočných oknách. V spodnej časti dverí ostali pozostatky gumených vankúšov Airbump. Oproti menšiemu C3 Aircrossu sa objavuje viac dizajnových ozdôb, ktoré majú len estetickú funkciu, napríklad falošné otvory v prednom nárazníku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5TAY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu