SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Citroen C5 Aircross bojuje proti konkurencii komfortom (test)

Novinka môže byť právom označovaná za vlajkovú loď.

Citroen C5 Aircross (Zdroj: Marek Čepa)
Citroen C5 Aircross
Cena od / verzia od (eur)19 990 / 29 990
Priemerná spotreba výrobca / test (l)7,1 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)580 - 720
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 730; 4 500; 2 099; 1 689

Takmer sa nám žiada začať s tým, že Citroen až teraz prichádza s prvým kompaktným SUV, lenže nebola by to pravda. Už pred dvanástimi rokmi totiž prišiel C-Crosser a neskôr aj C4 Aircross.

Ak ste na tieto modely zabudli, je vám odpustené. Na našich cestách boli jednorožcami medzi autami a v oboch prípadoch išlo o prezlečené modely Mitsubishi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Citroen C5 Aircross je však už iný prípad. Ide o rýdzeho a hlavne príjemne svojského Francúza, ktorý sa snaží nebyť iba ďalším SUV do počtu. V týždňovom teste sme zisťovali, čo ho robí výnimočným.

Koncern PSA Peugeot Citroen zjavne v posledných rokoch skúša, koľko dokáže dostať z podvozkovej platformy EMP2, ktorú využívajú všetky jeho kompaktné SUV od luxusného DS 7 Crossback cez európsky hit Peugeot 3008 až po Opel GrandlandX.

Prečítajte si tiež: Citroen C5 Aircross stojí v základe pod 20 000 eur Čítajte 

Citroen C5 Aircross nie je v tomto smere výnimkou, ale s dĺžkou 4 500 mm je presne medzi Peugeotmi 3008 a väčším 5008. Tam však porovnávanie so súrodeneckou značkou končí, pretože C5 Aircross prichádza s úplne inak naladeným podvozkom aj celkom originálnym dizajnom.

Páčia sa nám detaily, ako dvojfarebné lyžiny strešného nosiča, či chrómovaný oblúk na bočných oknách. V spodnej časti dverí ostali pozostatky gumených vankúšov Airbump. Oproti menšiemu C3 Aircrossu sa objavuje viac dizajnových ozdôb, ktoré majú len estetickú funkciu, napríklad falošné otvory v prednom nárazníku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5TAY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5TAY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Kuciak Peter Juhás.

Bývalý šéfredaktor Plus 7 dní naklonený Smeru mal byť Kočnerov človek

Správy z Threemy naznačujú aj to s kým si Kočner dohodol živé prenosy na TA3.

Marian Kočner na súde.
INTERAKTÍVNY WEB 1989

Mrznúce prsty a obavy rodičov. Padajú komunisti

Denník SME spustil výnimočný interaktívny web 1989: Cesta k slobode.

Dobré ráno

Dobré ráno: Ženy talianskej mafie. Smrť im hrozí aj za neveru

Talianskym ženám pomáha organizácia.

Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Kia predstavila novú Optimu, v Európe sa predávať nebude

V predaji ostáva súčasná generácia už len ako kombi.

Kia K5
Mercedes triedy G
Nová Škoda Octavia
SsangYong Korando