SME
reklama

Japonská automobilka v Európe končí, zamestnanci nevedia čo ich čaká

Dôvodom je silná konkurencia aj emisie.

Infiniti QX30Infiniti QX30 (Zdroj: Infiniti)

ROLLE. Mesiac po informácii, že Honda ukončí v Európe výrobu áut, prichádza správa o sťahovaní inej japonskej automobilky z európskeho trhu. Ide o značku Infiniti, ktorá je luxusnou divíziou Nissanu.

Za rozhodnutím stoja nenaplnené očakávania v snahe konkurovať nemeckým prémiovým značkám, ale tiež sprísňovanie emisných noriem. Ďalšie investície do Infiniti nie sú podľa Nissanu rentabilné a značka sa chce orientovať na rastúce trhy v Číne a v USA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvýkrát sa autá s logom Infiniti objavili v roku 1989 počas rozmachu luxusných značiek, ktoré zacielili na americký trh. V rovnakom období prišla Toyota s Lexusom a tesne predtým Honda s Acurou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Európe začal oficiálny predaj modelov Infiniti až v roku 2008. Neskôr, v roku 2015 odštartovala výroba v britskom Sunderlande, v továrni Nissanu. Do sveta odtiaľ odchádzajú modely Q30 a QX30.

Za pomerne neznámym názvom sa skrýva prémiový kompaktných hatchback, ktorý mal konkurovať napríklad Mercedesom triedy A a GLA. Výroba oboch kompaktných Infiniti skončí predčasne, už tento rok v júli.

Prečítajte si tiež: Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut Čítajte 

V priebehu štyroch rokov zamestnanci stihli vyrobiť vyše 70-tisíc britských Infiniti. Teraz je budúcnosť vyše 250 pracovníkov otázna, Nissan údajne hľadá riešenie.

Po výrobe úplne skončí aj predaj áut Infiniti v Európe už začiatkom budúceho roka. České zastúpenie značky sídliace v Prahe, už na svojej internetovej stránke oznámilo odchod a ďakuje svojim zákazníkom za prejavenú dôveru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Či bude Nissan naďalej servisovať vozidlá Infiniti, je zatiaľ v štádiu rokovania. Podobná situácia sa týka aj ďalších 16 krajín Európy, kde sa autá predávali.

Hoci sa po príchode Infiniti na európsky trh hovorilo, že Infiniti bude mať oficiálne zastúpenie aj na Slovensku, nestalo sa tak. Najbližšiu predajňu tak má značka vo Viedni a v Budapešti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. V púpave je všetko, čo potrebujete
  2. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  3. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  4. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  5. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  7. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych
  1. V púpave je všetko, čo potrebujete
  2. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  3. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  4. Lifehack pre domácnosť?
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. OBI rozžiarilo Zvolen na oranžovo
  8. Rozhovor s Jurajom Moravčíkom o revolúcii v strešných materiálov
  1. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 13 982
  2. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 11 801
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 104
  4. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 7 643
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 079
  6. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou 4 987
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 443
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 2 020
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Fisker Ocean

Dánsky dizajnér opäť neuspel.


Alfa Romeo Milano

Má patriť k najlepším v segmente.


Garáž bude podľa obyvateľov v niektorých čatiach vzdialená ani nie meter od okien ľudí.

Najdrahšie sú v Bratislavskom kraji, ale ceny najviac vyleteli v inom regióne.


Ford Tourneo Courier

Vystačiť si musí s benzínovým trojvalcom.


reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 55. /
  2. Jaroslav Marcin: Na Slovensku je (už) dobre
  3. Daniel Bradáč: Behanie a podnikanie
  4. Ivan Mlynár: Prehrali sme voľby dva krát za sebou vlastnými chybami a nie tým, že súper kašle na pravidlá.
  5. Anton Kovalčík: Ukrajina 1945-1990.
  6. Ladislav Kucharik: Bangkok 01 nočné radosti
  7. Ivan Mlynár: Tomáš Taraba je dnes v strese, zabudol sa odfotiť.
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 94 815
  2. Pavol Burda: Podržtaška naveky 44 889
  3. Ľudmila Križanovská: Rytmus, Cibulková, Plačková a ďalší influenceri podporujú Pellegriniho. Škoda, aj keď je to ich vec... 44 423
  4. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 29 833
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 29 284
  6. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 20 043
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 18 785
  8. Ivan Čáni: Blaha – chráňme si naše deti pred výplachom mozgov. 12 055
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu