SME
reklama

Japonská automobilka v Európe končí, zamestnanci nevedia čo ich čaká

Dôvodom je silná konkurencia aj emisie.

Infiniti QX30Infiniti QX30 (Zdroj: Infiniti)

ROLLE. Mesiac po informácii, že Honda ukončí v Európe výrobu áut, prichádza správa o sťahovaní inej japonskej automobilky z európskeho trhu. Ide o značku Infiniti, ktorá je luxusnou divíziou Nissanu.

Za rozhodnutím stoja nenaplnené očakávania v snahe konkurovať nemeckým prémiovým značkám, ale tiež sprísňovanie emisných noriem. Ďalšie investície do Infiniti nie sú podľa Nissanu rentabilné a značka sa chce orientovať na rastúce trhy v Číne a v USA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvýkrát sa autá s logom Infiniti objavili v roku 1989 počas rozmachu luxusných značiek, ktoré zacielili na americký trh. V rovnakom období prišla Toyota s Lexusom a tesne predtým Honda s Acurou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Európe začal oficiálny predaj modelov Infiniti až v roku 2008. Neskôr, v roku 2015 odštartovala výroba v britskom Sunderlande, v továrni Nissanu. Do sveta odtiaľ odchádzajú modely Q30 a QX30.

Za pomerne neznámym názvom sa skrýva prémiový kompaktných hatchback, ktorý mal konkurovať napríklad Mercedesom triedy A a GLA. Výroba oboch kompaktných Infiniti skončí predčasne, už tento rok v júli.

Prečítajte si tiež: Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut Čítajte 

V priebehu štyroch rokov zamestnanci stihli vyrobiť vyše 70-tisíc britských Infiniti. Teraz je budúcnosť vyše 250 pracovníkov otázna, Nissan údajne hľadá riešenie.

Po výrobe úplne skončí aj predaj áut Infiniti v Európe už začiatkom budúceho roka. České zastúpenie značky sídliace v Prahe, už na svojej internetovej stránke oznámilo odchod a ďakuje svojim zákazníkom za prejavenú dôveru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Či bude Nissan naďalej servisovať vozidlá Infiniti, je zatiaľ v štádiu rokovania. Podobná situácia sa týka aj ďalších 16 krajín Európy, kde sa autá predávali.

Hoci sa po príchode Infiniti na európsky trh hovorilo, že Infiniti bude mať oficiálne zastúpenie aj na Slovensku, nestalo sa tak. Najbližšiu predajňu tak má značka vo Viedni a v Budapešti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 393
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 373
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 308
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu