SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Renault Mégane Grandtour je atraktívny aj úsporný (test)

Nový motor vznikol v spolupráci s Mercedesom a je výborný.

Renault Mégane Grandtour (Zdroj: Daniel Balucha)
Renault Mégane Grandtour - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 22 510
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)521
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 712, 4 626, 1 814, 1 449

Štvrtú generáciu Renaultu Mégane sme spoznali už na frankfurtskom autosalóne na jeseň v roku 2015. Vtedajšia horúca novinka zavítala do našej redakčnej garáže o pár mesiacov neskôr, v podobe naftového hatchbacku.

Úspešný zástupca najpredávanejšieho segmentu v nás zanechal pozitívne dojmy najmä preto, že oproti predchodcovi urobil výrazný krok k lepšiemu. Predovšetkým mäkký podvozok a výrazne nepresné radenie sa v Mégane stalo minulosťou a auto sa viac priblížilo nemeckej konkurencii.

Článok pokračuje pod video reklamou

O niečo neskôr sme mali možnosť otestovať aj športovo ladené kombi, s označením Grandtour GT. Do testovacieho zápisníka sme si vtedy poznačili výborný pomer ceny a výkonu, ale tiež oproti konkurencii o niečo menej priestoru v interiéri.

Renault medzičasom zmodernizoval svoju ponuku motorov a čakanie na facelift, ktorý príde tento rok, sme si skrátili testom čierneho Gradtouru vo výbave Intens s novým 1,3-litrovým benzínovým motorom TCe a výkonom 140 koní. Svoju pozornosť sme tak obrátili práve na nový agregát a boli sme tiež zvedaví, či komapktný Renault stále dokáže úspešne bojovať so silnou konkurenciou.

S výzorom manažérskeho auta

Jednou z najsilnejších stránok aktuálnej generácie Renaultu Mégane je bezpochyby dizajn karosérie. Francúzske autá sú všeobecne opradené rôznymi mýtami o nekvalite materiálov, rýchlo klesajúcej cene, či "hojdačkovom" podvozku, no vždy boli odvážne najmä čo sa výzoru týka.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UXR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5UXR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Hasiči pomocou vysokozdvižnej plošiny prehľadávajú byty a hľadajú v troskách panelového domu pozostatky obetí ničivého výbuch plynu.

Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt

Podnikateľ Božek bráni prístupu k elektrickej stanici pre trať do Karlovej Vsi.

Vlastníci roky nebránili v prístupe do meniarne, zmenilo sa to až v uplynulých týždňoch.
Obyvatelia zhoreného bloku majú hlavu v smútku.
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny
Volkswagen Golf siedmej generácie.

Cesty a horské úseky sú zjazdné, vodičov potrápi hmla

Povrch vozoviek je prevažne suchý až vlhký, miestami mokrý.

Ilustračné foto.