Prvý pokus kórejskej automobilky o skutočný hot hatch dopadol vynikajúco. Skvelo vyladený hatchback sa ukázal ako mimoriadne zábavné auto, s ktorým navyše nie je problém fungovať každý deň.
Potvrdzujú to aj jeho predaje - v roku 2018 bol takmer každý druhý predaný hot hatch práve Hyundai i30 N. Na tento úspech sa teraz Hyundai snaží nadviazať uvedením novej karosárskej verzie, ktorá so sebou prináša aj ďalšie zmeny.
Elegantný Fastback sme najprv mali možnosť testovať v krotkejšej "civilnej" verzii, ktorá je na trhu už vyše roka. Vtedy na nás spravil Fastback veľmi dobrý dojem vďaka zaujímavému vzhľadu, ktorý nešiel na úkor praktickosti.
Dokáže sa aj jeho nová výkonná verzia vyrovnať hatchbacku, alebo ho dokonca predčí? Vydali sme sa na testovacie jazdy na okruh Slovakiaring, aby sme si to overili.
Vpredu biznis, vzadu párty
Vzhľadovo sa toho až po A-stĺpiky veľa nezmenilo, predná časť je nám dôverne známa z hatchbacku. Za ňou nasleduje o niečo nižšia strecha, ktorá sa plynulo zvažuje a je zakončená efektným spojlerom, ktorý tvar fastbacku ešte zdôrazňuje.
Pre hatchback bolo charakteristické tretie brzdové svetlo v tvare trojuholníka. Pri fastbacku sa presunulo nižšie, nachádza sa v nárazníku medzi koncovkami výfuku a tentokrát plní funkciu hmlového svetla. Ešte o niečo viac tak pripomína pretekárske vozy, ktoré ho inšpirovali.