Rozdeľovať autá na kategórie podľa veľkosti je čoraz ťažia úloha. Nové generácie zabehnutých modelov väčšinou podrastú a tlačia sa o triedu vyššie.
Škoda je na takéto vymedzovanie sa expertom, čo najnovšie potvrdila kompaktným hatchbackom Scala. Prvé kilometre za volantom novinky sme absolvovali v chorvátskom Splite, ktorý sa ešte len zobúdzal pred turistickou sezónou.
Od minuloročného predstavenia Scaly v Tel Avive, sme sa tešili, čím nás prekvapí nástupca Rapidu a či pôjde o plnohodnotný hatchback nižšej strednej triedy.
V Škode dobre vedeli, prečo dali autu nové meno. Scala má totiž väčšie ambície ako Rapid, ktorý v Európe nespravil predajné rekordy. Teraz sa však ponúkajú predpoklady, aby sa situácia zmenila.
Najväčším tromfom novej škody je fakt, že konečne dostala modulárnu podvozkovú platformu MQB A0, ktorú už nejaký čas používa Seat Ibiza aj Volkswagen Polo, no Fabii dodnes chýba. Scala je vďaka nej oproti Rapidu Spaceback citeľne priestrannejšia a nepotrebujete pri tom ani pohľad do tabuľky s rozmermi.