Opel Astra 1,6 Turbo - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 14 740 / 21 390 |
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l) | 6,6 / 7,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 370 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 662; 4 370; 1 809; 1 485 |
Opel momentálne prechádza rušným obdobím. Stal sa súčasťou francúzskeho koncernu PSA, patrí teraz pod jednu strechu s Peugeotom a Citroenom.
To sa dotklo aj vývoja nových automobilov. Napríklad nová Corsa bola v pláne ešte pod taktovkou General Motors, Francúzi sa však rozhodli začať opäť od nuly a postaviť novú Corsu na platforme koncernu PSA a jej podobu spoznáme už čoskoro.
Keďže vývoj nových automobilov je finančne aj časovo náročná záležitosť, ešte pár rokov určite uvidíme v ponuke aj staršie modely. Jedným z nich je práve Astra, ktorú sme do redakcie dostali na test.
Svetu sa predstavila v roku 2015 a bola podstatným zlepšením oproti predošlej generácii. Astra vtedy výrazne schudla a v roku 2016 získala tituly Európske aj Slovenské auto roka.
K nám sa dostal atraktívny kúsok s bohatou výbavou a hlavne najsilnejším motorom v ponuke. Je ním turbom prepĺňaný benzínový štvorvalec so zdravým výkonom 200 koní.
S doplnkami to nepreháňa
Agresívnejší vzhľad mu dodáva výbava OPC Line, ktorá už svojim názvom naznačuje, že ide skôr o optické zmeny. Zahŕňa napríklad nové nárazníky a bočné prahy.
Exteriér športovejšieho hatchbacku dotvárajú dve koncovky výfuku a 17-palcové zliatinové disky v čiernej farbe. Kvôli nej pôsobia o niečo menšie a ich dizajn trocha zaniká, vkusne však kontrastujú s bielym lakom karosérie.