SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Poriadny motor robí z Opelu Astra neobyčajné auto (test)

Výkonný hatchback je príjemne staromódny a na nič sa nehrá.

(Zdroj: Marek Čepa)
Opel Astra 1,6 Turbo - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)14 740 / 21 390
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)6,6 / 7,4
Objem batožinového priestoru (l)370
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 662; 4 370; 1 809; 1 485

Opel momentálne prechádza rušným obdobím. Stal sa súčasťou francúzskeho koncernu PSA, patrí teraz pod jednu strechu s Peugeotom a Citroenom.

To sa dotklo aj vývoja nových automobilov. Napríklad nová Corsa bola v pláne ešte pod taktovkou General Motors, Francúzi sa však rozhodli začať opäť od nuly a postaviť novú Corsu na platforme koncernu PSA a jej podobu spoznáme už čoskoro.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže vývoj nových automobilov je finančne aj časovo náročná záležitosť, ešte pár rokov určite uvidíme v ponuke aj staršie modely. Jedným z nich je práve Astra, ktorú sme do redakcie dostali na test.

Svetu sa predstavila v roku 2015 a bola podstatným zlepšením oproti predošlej generácii. Astra vtedy výrazne schudla a v roku 2016 získala tituly Európske aj Slovenské auto roka.

K nám sa dostal atraktívny kúsok s bohatou výbavou a hlavne najsilnejším motorom v ponuke. Je ním turbom prepĺňaný benzínový štvorvalec so zdravým výkonom 200 koní.

S doplnkami to nepreháňa

Agresívnejší vzhľad mu dodáva výbava OPC Line, ktorá už svojim názvom naznačuje, že ide skôr o optické zmeny. Zahŕňa napríklad nové nárazníky a bočné prahy.

Exteriér športovejšieho hatchbacku dotvárajú dve koncovky výfuku a 17-palcové zliatinové disky v čiernej farbe. Kvôli nej pôsobia o niečo menšie a ich dizajn trocha zaniká, vkusne však kontrastujú s bielym lakom karosérie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5XAV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5XAV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kompaktné autá

Neprehliadnite tiež

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny
Volkswagen Golf siedmej generácie.

Cesty a horské úseky sú zjazdné, vodičov potrápi hmla

Povrch vozoviek je prevažne suchý až vlhký, miestami mokrý.

Ilustračné foto.