SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Citroen Berlingo ukazuje, že rozumná voľba nemusí byť nuda

Malá rodinná dodávka si nás získala skvelým interiérom.

(Zdroj: Marek Čepa)
Citroen Berlingo - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)

14 990 / 21 790 / 24 540

Spotreba výrobca / test (l)4,4 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)410
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 785; 4 403; 1 921; 1 844

Asi každý z nás pozná niekoho, kto si založil rodinu a potreboval auto vymeniť za niečo priestrannejšie a praktickejšie. A väčšina z nich po týchto argumentoch siahne po nejakom modernom SUV.

Stále však netreba zabúdať na MPV, ktorým v týchto kategóriach dokáže konkurovať málokto. Žiaľ, imidžový crossover je pre zákazníkov oveľa lákavejší.

Článok pokračuje pod video reklamou

Niet sa čo čudovať, keďže štýl nikdy nebol silnou stránkou praktických rodinných dodávok. Keď sa povie Berlingo, človek si vybaví skôr pracovné auto, kde v zadnom rade nenájdeme deti, ale rebrík a kýble farby.

Nové Berlingo sa to snaží zmeniť, a musíme povedať, že úspešne. Tradičnú dodávku síce tvarom pripomína ešte viac ako predtým, paradoxne ale vďaka tomu vyzerá lepšie.

Vďaka vysokej kapote a hranatejším tvarom sa stratilo veľké čelo, ktorým tieto automobily často trpeli. Pôsobí omnoho robustnejšie ako predošlá generácia a hranatejšie tvary naznačujú dobre využiteľný priestor.

Na vysokú kapotu sa podarilo pekne napasovať aj dizajnové prvky moderných Citroenov. Typická vysoko umiestnená mriežka prechádza do LED denného svietenia, ktoré tvorí akési obočie nad nižšie umiestnenými hlavnými svetlami.

Konzervatívnejší jedinci možno budú šomrať, no zo súrodencov Peugeot Rifter, Opel Combo a najnovšie aj Toyoty Proace City vyzerá Berlingo najoriginálnejšie.

Prečítajte si tiež: Toyota chystá návrat rodinného minivanu, jeho tvary sú už dobre známe Čítajte 

Ozvláštnenie prednej časti je na tomto aute celkom vítané, keďže od A-stĺpikov smerom dozadu sa už toho veľa vymyslieť nedá. Jednoduchý hranatý tvar a kolmo useknutý zadok jasne ukazujú, že prioritou bol vnútorný priestor.

Pri pohľade zboku sú príbuzné modely takmer rovnaké, no Citroen sa odlišuje typickou plastovou ochranou dverí. V jej prednej časti nájdeme kontrastný biely prvok, ktorý ladí s orámovaním hmloviek.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5WUN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5WUN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

Zničenú bytovku na Mukačevskej 7 postupne oplocujú.
Prezident WADA Craig Reedie.
Generálny riaditeľ Orangeu Slovensko Federico Colom
Predvolebná debata SME
Cynická obluda

Klasika pre predsedu

Len samotné zjavné mentálne problémy nemusia byť jediným dôsledkom rokov nepoctivého života.

Neprehliadnite tiež

Francúzsky crossover Peugeot 2008 narástol a dozrel (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny