SME
reklama

Citroen C3 chce v limitovanej edícii bodovať originalitou (test)

Rodákovi z Trnavy chýba výkon, ale má svoj štýl.

Citroen C3 ORIGINS (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Citroen C3 Origins 1,2 PureTech 82 - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)11 990 / 11 990
Spotreba výrobca / test (l)4,8 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)300
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 540, 3 996, 1 749, 1 637

Malé mestské autá sú na európskych trhoch stále veľmi obľúbené. Kým v západných krajinách plnia skôr účel druhého auta v domácnosti, u nás sa často kupujú ako komplexné auto, ktoré by malo vedieť poslúžiť aj na dlhších cestách.

Ponuka je samozrejme bohatá, veď zástupcu v B segmente má takmer každá značka. Čo však robí mestské auto lepším oproti konkurencii? Výkon motora, veľkosť batožinového priestoru alebo spotreba paliva? Hraje pri kúpe malého auta väčšiu rolu cena či výbava?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Presne tieto otázky sme si kládli pri Citroene C3 v limitovanej edícii Origins. Na redakčný test sa k nám mestský spoločník dostal s najslabším trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 82 koní.

Výbava nie je len o nálepkách

Citroen C3 je na trhu už viac ako tri roky, takže sme sa s ním už mali možnosť zoznámiť. Zaujalo nás však, že tentoraz prichádza v špeciálnej edícii Origins, ktorou Citroen oslavuje svoje 100. narodeniny.

Práve pre edíciu Origins je typická čierno-biela kombinácia farieb, doplnená o špeciálne bronzové odtiene.

Okrem toho sa však originálna cétrojka od klasickej príliš nelíši. Limitovanú edíciu spoznáte podľa nálepky na dverách, ktorý pripomína úplne prvý znak francúzskeho výrobcu odkazujúci na šípové ozubené koleso, ktoré si dal André Citroen patentovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo výbave Origins sú zahrnuté aj ochranné prvky nazývané airbumpy na vonkajšej strane dvier, denné LED svetlá, predné hmlovky, 16-palcové disky kolies či kryty spätných zrkadiel vo farbe strechy.

Interiéru vládne dizajn

Hoci Citroen C3 vzniká v Trnave, je to čistokrvný Francúz a vôbec to neskrýva. Aj vo vnútri je skôr o emóciách než prísnej racionalite. Musíme však uznať, že zorientovať sa za volantom nie je problém. V aute je navyše dostatok miesta, je vzdušené a nezabudlo sa ani na cestujúcich vzadu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5YFX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Godzilla a Kong sú osvedčená dvojka

Oddychovka, ako sa patrí.


Prezidentský kandidát Ivan Korčok počas zhromaždenia v Bratislave.

Voliči v prvom kole vyslali signál, že nechcú politiku korupcie a lži.


reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu