SME
Piatok, 9. jún, 2023 | Meniny má Stanislava
reklama

Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test)

Posádku poteší kvalitným interiérom aj štedrým priestorom.

Toyota RAV4 Hybrid (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 FWD Selection

Cena od / verzia od (eur)25 090 / 36 590
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l)4,6 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 690, 4 600, 1 855, 1 685

Toyota RAV4 sa od svojho príchodu na trh pred 25 rokmi poriadne zmenila. Z prvého štýlového SUV ostalo prakticky len meno. Za tie roky poriadne narástla a rozmermi má už bližšie k Land Cruiseru. Kto chce v súčasnosti malé SUV od Toyoty, siahne po nevšednom C-HR.

Občas sa nám stáva, že na test máme auto, ktoré v Európe patrí medzi najpredávanejšie, ale nech sa všemožne snažíme nájsť v čom je jeho čaro, väčšinou ide len o dobrú cenu, ale samotné auto už také dobré nie je. Pri Toyote RAV4 to našťastie neplatí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začnime tým, že Toyota sa minulý rok pustila do výraznej obnovy svojho modelového portfólia. Využíva pri tom modulárnu podvozkovú platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), s priečne uloženým motorom, možnosťou hybridného pohonu aj pohonu všetkých kolies. Ako prvú platformu získali modely Prius a C-HR.

Po kompaktnej triede prišiel rad aj na modely strednej triedy. Podvozkový typ TNGA-K dostali autá ako Lexus ES, Toyota Camry a aj RAV4. Tuhosť sa podarilo zlepšiť o 57 percent, čo sa pozitívne prejavilo najmä na jazdnom komforte.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu