Toyota RAV4 Hybrid 2,5 FWD Selection | |
Cena od / verzia od (eur) | 25 090 / 36 590 |
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l) | 4,6 / 5,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 580 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 690, 4 600, 1 855, 1 685 |
Toyota RAV4 sa od svojho príchodu na trh pred 25 rokmi poriadne zmenila. Z prvého štýlového SUV ostalo prakticky len meno. Za tie roky poriadne narástla a rozmermi má už bližšie k Land Cruiseru. Kto chce v súčasnosti malé SUV od Toyoty, siahne po nevšednom C-HR.
Občas sa nám stáva, že na test máme auto, ktoré v Európe patrí medzi najpredávanejšie, ale nech sa všemožne snažíme nájsť v čom je jeho čaro, väčšinou ide len o dobrú cenu, ale samotné auto už také dobré nie je. Pri Toyote RAV4 to našťastie neplatí.
Začnime tým, že Toyota sa minulý rok pustila do výraznej obnovy svojho modelového portfólia. Využíva pri tom modulárnu podvozkovú platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), s priečne uloženým motorom, možnosťou hybridného pohonu aj pohonu všetkých kolies. Ako prvú platformu získali modely Prius a C-HR.
Po kompaktnej triede prišiel rad aj na modely strednej triedy. Podvozkový typ TNGA-K dostali autá ako Lexus ES, Toyota Camry a aj RAV4. Tuhosť sa podarilo zlepšiť o 57 percent, čo sa pozitívne prejavilo najmä na jazdnom komforte.