SME
Utorok, 18. jún, 2019 | Meniny má Vratislav

Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test)

Posádku poteší kvalitným interiérom aj štedrým priestorom.

Toyota RAV4 Hybrid (Zdroj: Peter Kálmán)

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 FWD Selection

Cena od / verzia od (eur)25 090 / 36 590
Priemerná spotreba výrobca NEDC / test (l)4,6 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 690, 4 600, 1 855, 1 685

Toyota RAV4 sa od svojho príchodu na trh pred 25 rokmi poriadne zmenila. Z prvého štýlového SUV ostalo prakticky len meno. Za tie roky poriadne narástla a rozmermi má už bližšie k Land Cruiseru. Kto chce v súčasnosti malé SUV od Toyoty, siahne po nevšednom C-HR.

Občas sa nám stáva, že na test máme auto, ktoré v Európe patrí medzi najpredávanejšie, ale nech sa všemožne snažíme nájsť v čom je jeho čaro, väčšinou ide len o dobrú cenu, ale samotné auto už také dobré nie je. Pri Toyote RAV4 to našťastie neplatí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Začnime tým, že Toyota sa minulý rok pustila do výraznej obnovy svojho modelového portfólia. Využíva pri tom modulárnu podvozkovú platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), s priečne uloženým motorom, možnosťou hybridného pohonu aj pohonu všetkých kolies. Ako prvú platformu získali modely Prius a C-HR.

Po kompaktnej triede prišiel rad aj na modely strednej triedy. Podvozkový typ TNGA-K dostali autá ako Lexus ES, Toyota Camry a aj RAV4. Tuhosť sa podarilo zlepšiť o 57 percent, čo sa pozitívne prejavilo najmä na jazdnom komforte.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5XED na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5XED na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rodinné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

Poradca a hovorca prezidenta Kisku Roman Krpelan.

Aká je skutočná minulosť Borisa Kollára? Zisťoval Pavol Fejér

Ďalší diel relácie Cez čiaru v stredu ráno.

Boris Kollár.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Remišová zistila, čo je OĽaNO

Igor Matovič má problém.

Peter Tkačenko

Sagan opäť bojoval o víťazstvo, v štvrtej etape na Okolo Švajčiarska skončil tretí

Etapu vyhral Elia Viviani, etapu pre zranenie nedokončil Thomas.

Peter Sagan sa v žltom drese lídra pretekov Okolo Švajčiarska rozbieha do štvrtej etapy z Murten do Arlesheimu.

Neprehliadnite tiež

Volvo a Uber dokončili autonómny taxík, do premávky pôjde už čoskoro

Partnerstvo medzi spoločnosťami začalo už v roku 2016.

Autonómne Volvo XC90

Británia zaviedla novú dopravnú značku so symbolom ježka

Úrady chcú zamedziť nehodám a ďalšiemu úbytku populácie ježkov.

Ilustračné foto.

Elektrický Renault Zoe zvyšuje dojazd a má úplne nový interiér

Aj podľa nového merania prejde takmer 400 kilometrov.

Renault Zoe

Rusi spojili Bentley a tank do jedného, výsledok fascinuje

Vozidlo dokáže ísť zatiaľ iba rovno.

Bentley Continental GT prerobený na luxusný tank