BRUSEL. Každý rok pošle nezávislá organizácia Euro NCAP proti stene desiatky nových áut.
Hoci automobilky dobre vedia, ako sa za 22 rokov sprísnili podmienky, nie každý výrobca dokáže so súčasným modelom získať v hodnotení všetkých 5 hviezdičiek.
Za uplynulé dva roky napríklad pohorel koncern Fiat-Chrysler hneď trikrát.
Najprv s dožívajúcim Puntom, ktoré nezískalo žiadnu hviezdičku a potom sa podobný scenár zopakoval aj s Pandou. Podobnú hanbu si spravil vtedy aj Jeep Wrangler s jedinou hviezdičkou.
Tento rok je situácia zatiaľ odlišná. Ako sa totiž ukazuje, automobilky svoje nové modely na nárazové skúšky dobre pripravili.
Zo zatiaľ testovaných 12 áut sa každému podarilo získať 5 hviezdičiek, menšie zaváhanie bolo len pri Citroene C5 Aircross, ktorý bol hodnotený dvakrát. Ako mohol získať 4 aj 5 hviezd?
Podľa nových pravidiel testovania sa nárazových skúšok Euro NCAP zúčastňujú vozidlá vybavené bezpečnostnými asistentami dostupnými naprieč všetkými verziami testovaného modelu. Tento test je následne označený typom Safety Equipment - Standard.