SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Prvá jazda: Nový Renault Clio posúva hranice malých áut

Podmanivý dizajn v novinke dopĺňa moderný interiér.

Renault Clio 2019 (Zdroj: Daniel Balucha)

ÉVORA. Francúzska automobilka Renault sa už dlhší čas netají tým, že príchod piatej generácie mestského Clia je pre ňu jednou z najvýznamnejších udalostí v tomto roku.

Niet sa čomu čudovať, veď mestský hatchback s diamantom na prednej maske je európskym kráľom svojho segmentu. Jeho predaje nepretržite stúpajú už osem rokov za sebou a vlani bolo Clio dokonca druhým najpredávanejším autom v celej Európe.

Mimoriadne úspešná štvrtá generácia však dosiahla svoj vrchol a potrebovala dôstojného nástupcu. S tým sme sa premiérovo stretli na ženevskom autosalóne a už vtedy sa dalo vytušiť, že latka v B-segmente sa onedlho bude posúvať o riadny kus vyššie.

Článok pokračuje pod video reklamou

V uplynulých dňoch sme mali možnosť na portugalských cestách prvý raz v praxi vyskúšať, akými zmenami nové Clio prešlo a čo presne znamená veta „Zvonka evolúcia, zvnútra revolúcia“, ktorú Renault tak často používa pri opise svojej novinky.

Vyzerá ako malý Mégane

Aktuálna štvrtá generácia Clia bola a stále ešte je až pozoruhodne úspešná. Renault si preto dal urobiť prieskum, v ktorom zisťoval, čo ľudí na mestskom aute najviac oslovuje.

Výsledkom bol jednoznačne dizajn a bol preto hlavným dôvodom, prečo sa výzor Clia príliš nezmenil. Takto sa to ľudom jednoducho páči, takže dizajnérom stačilo sa vyhrať s detailmi, aby auto zapadlo do aktuálneho portfólia značky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YP2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5YP2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault, Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Kuciak Peter Juhás.

Bývalý šéfredaktor Plus 7 dní naklonený Smeru mal byť Kočnerov človek

Správy z Threemy naznačujú aj to s kým si Kočner dohodol živé prenosy na TA3.

Marian Kočner na súde.
INTERAKTÍVNY WEB 1989

Mrznúce prsty a obavy rodičov. Padajú komunisti

Denník SME spustil výnimočný interaktívny web 1989: Cesta k slobode.

Dobré ráno

Dobré ráno: Ženy talianskej mafie. Smrť im hrozí aj za neveru

Talianskym ženám pomáha organizácia.

Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Kia predstavila novú Optimu, v Európe sa predávať nebude

V predaji ostáva súčasná generácia už len ako kombi.

Kia K5
Mercedes triedy G
Nová Škoda Octavia
SsangYong Korando