SME
Nedeľa, 16. jún, 2019 | Meniny má Blanka, Bianka

Prvá jazda: Nový Renault Clio posúva hranice malých áut

Podmanivý dizajn v novinke dopĺňa moderný interiér.

Renault Clio 2019 (Zdroj: Daniel Balucha)

ÉVORA. Francúzska automobilka Renault sa už dlhší čas netají tým, že príchod piatej generácie mestského Clia je pre ňu jednou z najvýznamnejších udalostí v tomto roku.

Niet sa čomu čudovať, veď mestský hatchback s diamantom na prednej maske je európskym kráľom svojho segmentu. Jeho predaje nepretržite stúpajú už osem rokov za sebou a vlani bolo Clio dokonca druhým najpredávanejším autom v celej Európe.

Mimoriadne úspešná štvrtá generácia však dosiahla svoj vrchol a potrebovala dôstojného nástupcu. S tým sme sa premiérovo stretli na ženevskom autosalóne a už vtedy sa dalo vytušiť, že latka v B-segmente sa onedlho bude posúvať o riadny kus vyššie.

Článok pokračuje pod video reklamou

V uplynulých dňoch sme mali možnosť na portugalských cestách prvý raz v praxi vyskúšať, akými zmenami nové Clio prešlo a čo presne znamená veta „Zvonka evolúcia, zvnútra revolúcia“, ktorú Renault tak často používa pri opise svojej novinky.

Vyzerá ako malý Mégane

Aktuálna štvrtá generácia Clia bola a stále ešte je až pozoruhodne úspešná. Renault si preto dal urobiť prieskum, v ktorom zisťoval, čo ľudí na mestskom aute najviac oslovuje.

Výsledkom bol jednoznačne dizajn a bol preto hlavným dôvodom, prečo sa výzor Clia príliš nezmenil. Takto sa to ľudom jednoducho páči, takže dizajnérom stačilo sa vyhrať s detailmi, aby auto zapadlo do aktuálneho portfólia značky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YP2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YP2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault, Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Čo zabilo akademika Legasova, ktorý vedel všetko o Černobyle

Vedec sa vraj zabil deň predtým, ako mal oznámiť výsledok skúmania.

Zničená kontrolná veža štvrtého reaktora.

Sagan naháňa formu pred Tour a cíti sa dobre. Má ešte tri pokusy

Slovák skončil v druhej etape na Okolo Švajčiarska druhý.

Peter Sagan počas časovky.
Dnes píše Zuzana Szatmáry

Keď hovorila svoj prejav, počúvali ju

Moji revoluční druhovia ma na rozdiel od chlapíka s diktafónom nepočúvali nikdy.

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Čo ste robili doteraz? Budovali

Nedá sa viac ako desať rokov žiť z ponôs na privatizáciu a Radičovej vyrušenie.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda Octavia Combi

Na Prístavnom moste v Bratislave sa zrazili tri autá

Vodiči sa zdržia aspoň pol hodiny.

Ilustračné foto.

Honda má najrýchlejšiu kosačku na svete, pokorila rýchlosť 240 kilometrov za hodinu

Absurdný počin získal zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

BMW radu 3 sa dočkalo praktickej kombi verzie Touring

Zaujímavou verziou je opäť M Sport so šesťvalcom.

BMW radu 3 Touring