SME
Utorok, 16. júl, 2019 | Meniny má Drahomír

Tretia generácia Škody Octavia sa lúči v najlepšej forme (test)

Ani na konci kariéry výbave nič nechýba.

Škoda Octavia Combi (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Octavia Combi 2,0 TSI Style
Základná cena / Verzia od (eur)18 320 / 29 330
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,4 / 7,4
Objem batožinového priestoru (l)610 / 1 740
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 686; 4 667; 2 017; 1 465

Do zahraničia zvykneme cestovať za turistikou, aby sme spoznávali niečo nové. Keď však príde čas na jedlo, tak napriek miestnej gastronómií sa nám stáva, že dáme prednosť medzinárodným fastfoodovým reťazcom. Podobne sa správame aj pri výbere nového auta.

Je úplne prirodzené, keď chce človek za svoje peniaze adekvátnu hodnotu. Vyberá si preto niečo osvedčené. Môžete pri pive donekonečna debatovať, aké nové auto si kúpiť, vždy v kompaktnom segmente príde na pretras Volkswagen Golf alebo Škodu Octavia.

Práve Octavia je auto, ktoré sa jednoducho za jej tri generácie v modernej histórii Škody mnohým osvedčilo. Predstavuje štandard, ktorý neprekvapí, ale vždy viete, že bude chutiť rovnako.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na test k nám zavítala rozlúčková Škoda Octavia, pretože jej súčasná generácia už dostane koncom roka náhradu.

Na trhu je šiestym rokom, preto sme tento test poňali trochu netradične a skôr sa pozrieme, čo sa počas jej života zmenilo a koľko si Škoda za tretiu generáciu Octavie vypýtala na jej začiatku a koľko dnes.

Svoju kariéru začala Octavia III na Slovensku vo februári 2013. Odvtedy prišli s každým modelovým rokom drobné zmeny, tie najväčšie sa týkali prakticky kompletnej obmeny palety motorov a kontroverzne vnímaného faceliftu v závere roka 2016.

Vďaka neustálemu vylepšovaniu končiaca generácia Octavie stále dobre drží krok s konkurenciou.

Ako prvá Škoda stojí na podvozkovej platforme MQB, ktorá sa koncernu Volkswagen osvedčila a v inovovanej podobe ju dostane aj štvrtá generácia, ktorá opäť podrastie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5Z3U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5Z3U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda Octavia, Kombi, Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Stavba stožiaru pred budovou Národnej rady
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Želajte si niečo, padá ďalšia odborníčka

Kalavská nikdy nemala šancu.

Peter Tkačenko
Ursula von der Leyenová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Leyenová je kompromis na nožičkách

Zelení ukazujú, že nebudú sedieť v kúte.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 SW

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg

Elektromobily už nebudú tiché, spôsobovali nehody

Automobilky si môžu vymyslieť, aký zvuk im dajú.

Jaguar I-Pace

Ricciardo prešiel okruh v Goodwoode s ručnou brzdou

Predviedol sa na novom Renaulte Megane R.S. Trophy R.