SME
Utorok, 16. júl, 2019 | Meniny má Drahomír

Z Renaultu Kadjar sa stalo lepšie auto, podstatné zmeny dobre ukryl (test)

Bez väčších zmien všetko lepšie funguje.

Renault Kadjar (Zdroj: Marek Čepa)
Renault Kadjar - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)

20 490 / 23 490

Spotreba výrobca / test (l)6,6 / 7,1
Objem batožinového priestoru (l)472
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 646; 4 489; 1 836; 1 613

Keď niekomu opisujeme Renault Kadjar, väčšinou nejde nespomenúť Nissan Qashqai. Práve na jeho základoch a s použitím množstva spoločných komponentov sa v Renaulte rozhodli ukrojiť si z koláča kompaktných SUV.

Keďže štyri roky odkedy je Kadjar na trhu ubehli ako voda, prišiel čas spraviť mu drobné retuše. Musíme sa hneď na úvod priznať, že francúzsky Qashqai sme skôr vnímali ako ďalšie SUV do počtu. Lenže nedávnou modernizáciou si u nás napravil reputáciu a stalo za z neho lepšie auto.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade Kadjaru ide o facelift, ktorého cieľom naozaj nebolo ohúriť verejnosť novou kontroverznou maskou s rozdelenými svetlami alebo obrovskými ľadvinkami ako mriežky chladiča. Nie, pri Kadjare išlo o iné zmeny. Zvonku sú totiž také nenápadné, že aj keby ste si vedľa seba postavili novú a starú verziu, budete potrebovať lupu.

Dizajn Kadjaru od začiatku ťažil z popularity menších súrodencov Captur a Clio, ktorí sa v svojich segmentoch stali najpredávanejšími v Európe. Kadjar nie. Ostal tak trochu v tieni svojho úspešného brata Qashqaia, ktorý už roky kraľuje rebríčkom kompaktných SUV.

Prečítajte si tiež: Prehľad kompaktných SUV: Predaje sa spomaľujú Čítajte 

Ak k tomu pridáme ešte súčasné dusno v aliančnom vzťahu Renaultu a Nissanu, z ktorého by Japonci radi údajne vycúvali, tak facelift Kadjara je viac než symbolický, pretože sa zbavil viacerých japonských dielov.

Citeľné zmeny až vo vnútri

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5ZEW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5ZEW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

Stavba stožiaru pred budovou Národnej rady
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Želajte si niečo, padá ďalšia odborníčka

Kalavská nikdy nemala šancu.

Peter Tkačenko
Ursula von der Leyenová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Leyenová je kompromis na nožičkách

Zelení ukazujú, že nebudú sedieť v kúte.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 SW

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg

Elektromobily už nebudú tiché, spôsobovali nehody

Automobilky si môžu vymyslieť, aký zvuk im dajú.

Jaguar I-Pace

Ricciardo prešiel okruh v Goodwoode s ručnou brzdou

Predviedol sa na novom Renaulte Megane R.S. Trophy R.