Ford Focus Active 1,5 EcoBoost 150K | |
Základná cena / Verzia od (eur) | 19 890 / 23 590 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,0 / 7,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 375 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 700 / 4 397, 1 825, 1 502 |
Keď prišiel v roku 1998 prvý Ford Focus, ľudia naň pozerali s nemým úžasom. Po tuctovom Escorte totiž padlo rozhodnutie robiť veci inak a Focus dostal takzvaný kinetický dizajn, ktorý dodnes vyzerá zaujímavo.
Odvtedy však prešli dve dekády a máme tu už jeho štvrtú generáciu. Dizajn nového Focusu už zďaleka tak nešokuje, no pôsobí príjemne, akoby chcel osloviť čo najviac ľudí. Je to väčšinou osvedčený spôsob, ako sa stať obľúbeným aj vo firemných flotilách. Lenže rovnaký recept dnes má aj silná konkurencia.
Ak opomenieme výkonné verzie RS a ST, Ford má ešte ďalší nápad, ako s Focusom zaujať. Je ním nová verzia Active.
Nenápadný Focus sa stal zaujímavým
Ford Focus Active predvádza jeden zo spôsobov, ako dokáže hatchback prežiť v dobe, ktorá praje skôr crossoverom a SUV. Nachádza sa totiž niekde na polceste.
Podstúpil klasické úpravy, ktoré majú zlepšiť vlastnosti v ľahkom teréne a zároveň mu dodať drsnejší vzhľad. Väčšinou sme však zvyknutí vídať takto upravené kombi a hatchback je skôr raritou. Spomeňme napríklad Volvo V40 Cross Country alebo nedávno predstavenú Kiu XCeed.