SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Ford Focus Active sa nezľakne lesa ani retardérov (test)

Trojvalec 1,5 EcoBoost prekvapil kultivovaným chodom.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Ford Focus Active 1,5 EcoBoost 150K
Základná cena / Verzia od (eur)19 890 / 23 590
Spotreba výrobca / test (l)6,0 / 7,2
Objem batožinového priestoru (l)375
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 700 / 4 397, 1 825, 1 502

Keď prišiel v roku 1998 prvý Ford Focus, ľudia naň pozerali s nemým úžasom. Po tuctovom Escorte totiž padlo rozhodnutie robiť veci inak a Focus dostal takzvaný kinetický dizajn, ktorý dodnes vyzerá zaujímavo.

Odvtedy však prešli dve dekády a máme tu už jeho štvrtú generáciu. Dizajn nového Focusu už zďaleka tak nešokuje, no pôsobí príjemne, akoby chcel osloviť čo najviac ľudí. Je to väčšinou osvedčený spôsob, ako sa stať obľúbeným aj vo firemných flotilách. Lenže rovnaký recept dnes má aj silná konkurencia.

Ak opomenieme výkonné verzie RS a ST, Ford má ešte ďalší nápad, ako s Focusom zaujať. Je ním nová verzia Active.

Nenápadný Focus sa stal zaujímavým

Ford Focus Active predvádza jeden zo spôsobov, ako dokáže hatchback prežiť v dobe, ktorá praje skôr crossoverom a SUV. Nachádza sa totiž niekde na polceste.

Podstúpil klasické úpravy, ktoré majú zlepšiť vlastnosti v ľahkom teréne a zároveň mu dodať drsnejší vzhľad. Väčšinou sme však zvyknutí vídať takto upravené kombi a hatchback je skôr raritou. Spomeňme napríklad Volvo V40 Cross Country alebo nedávno predstavenú Kiu XCeed.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C628H na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M628H na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Ford, Ford Focus
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan