SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Ford Focus Active sa nezľakne lesa ani retardérov (test)

Trojvalec 1,5 EcoBoost prekvapil kultivovaným chodom.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Ford Focus Active 1,5 EcoBoost 150K
Základná cena / Verzia od (eur)19 890 / 23 590
Spotreba výrobca / test (l)6,0 / 7,2
Objem batožinového priestoru (l)375
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 700 / 4 397, 1 825, 1 502

Keď prišiel v roku 1998 prvý Ford Focus, ľudia naň pozerali s nemým úžasom. Po tuctovom Escorte totiž padlo rozhodnutie robiť veci inak a Focus dostal takzvaný kinetický dizajn, ktorý dodnes vyzerá zaujímavo.

Odvtedy však prešli dve dekády a máme tu už jeho štvrtú generáciu. Dizajn nového Focusu už zďaleka tak nešokuje, no pôsobí príjemne, akoby chcel osloviť čo najviac ľudí. Je to väčšinou osvedčený spôsob, ako sa stať obľúbeným aj vo firemných flotilách. Lenže rovnaký recept dnes má aj silná konkurencia.

Ak opomenieme výkonné verzie RS a ST, Ford má ešte ďalší nápad, ako s Focusom zaujať. Je ním nová verzia Active.

Nenápadný Focus sa stal zaujímavým

Ford Focus Active predvádza jeden zo spôsobov, ako dokáže hatchback prežiť v dobe, ktorá praje skôr crossoverom a SUV. Nachádza sa totiž niekde na polceste.

Podstúpil klasické úpravy, ktoré majú zlepšiť vlastnosti v ľahkom teréne a zároveň mu dodať drsnejší vzhľad. Väčšinou sme však zvyknutí vídať takto upravené kombi a hatchback je skôr raritou. Spomeňme napríklad Volvo V40 Cross Country alebo nedávno predstavenú Kiu XCeed.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Účastníci nepovoleného protestu.

Štát je k násilníkom napokon láskavý.


19 h
Ilustračné foto

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 872 obetí.


a 4 ďalší 10 h

Keď po ôsmich rokoch intenzívneho škodenia zrazu len jednoducho prestaneš, vyzerá to ako ohromné zlepšenie.


Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


17 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu