SME
reklama

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Volkswagen Touareg - prehľad základných parametrov
Cena od / testovací model(Eur)49 990 / 54 260
Spotreba výrobca (NEDC) / v teste (l)6,6 / 8,3
Veľkosť kufra (l)810
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 904; 4 878; 1 984; 1 702

Uskromniť sa s výbavou pri výbere nového auta, je celkom relatívny pojem. Niekto sa bude ťažko vzdávať masážnych sedadiel, iný by si bol ochotný kúpiť auto aj bez klimatizácie.

Niekde medzi dvoma predstavami zhýčkaného a nenáročného zákazníka, stojí Volkswagen Touareg s výbavou, ktorá láka s "cenou už od".

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho tretiu generáciu sme vyskúšali prvýkrát pred rokom, keď bol horúcou novinkou. Vtedy šlo o luxusnejšiu výbavu Elegance so silnejším z dvojice dieselových šesťvalcov.

Súvisiaci článok Volkswagen Touareg sa snaží dobehnúť Audi Q7 (test) Čítajte 

Nový Touareg síce zanechal dobrý dojem, ale pokazila mu to vysoká cena, takmer 73-tisíc eur a to ešte vo výbave chýbali niektoré vymoženosti. Pravda, bavíme sa o veľkom SUV, ktoré sa časom infiltrovalo do prémiového segmentu, ale bez urážky - stále je to Volkswagen.

Teraz už počiatočné emócie opadli, a tak sme si vyskúšali najnižší stupeň výbavy, jednoducho nazvaný Touareg. Začína s cenou od 49 990 eur a nás zaujímalo, či si záujemca o SUV vyrábané v Bratislave spraví takýmto rozhodnutím hanbu alebo ide naopak o dobrú voľbu.

Relatívne nie sú len nároky zákazníka, ale aj ponuka výrobcu. Je celkom pochopiteľné, že Touareg si aj v základe udrží svoju fazónu, hoci predstava o manuálnej prevodovke, prednom pohone a dvojlitrovom štvorvalci TSI by mohla byť v dnešnej dobe tiež zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Imidž Volkswagenu Touareg by tým pochopiteľne utrpel, preto nájdeme v ponuke iba automatickú prevodovku, pohon všetkých kolies 4Motion a šesťvalcové motory. Čoskoro sa k nim ešte pridá vidlicový osemvalec s výkonom 421 koní.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C62PQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu