SME
Nedeľa, 31. máj, 2020 | Meniny má Petronela, PetranaKrížovkyKrížovky

Mazdu CX-30 sme po uvedení cenníka rovno vyskúšali (prvá jazda)

Auto je vyššie a má aj viac miesta.

Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda )

Keď Mazda minulý rok predstavila novú generáciu modelu 3, dizajnom mnohých chytila za srdce. Teraz potenciál auta ďalej rozvíja s crossoverom CX-30. V čase, keď vstupuje na slovenský trh, sme si Mazdu CX-30 prvýkrát vyskúšali v okolí Frankfurtu.

V roku 2019 už všetky veľké automobilky majú v ponuke niekoľko SUV a s ďalšími vypĺňajú medzery medzi nimi.

Je to tiež prípad CX-30. Vyhovovať budem tým, čo doteraz len uvažovali o Mazde s vyšším podvozkom, ale CX-3 sa im zdala malá a CX-5, ktorá mimochodom pred pár rokmi spasila Mazdu, bola pre nich už priveľká alebo pridrahá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajnovo sa teda CX-30 ponáša na Mazdu 3, aj je postavená na rovnakom podvozku, ale pôsobí mohutnejšie najmä kvôli nezvyklo širokým plastovým lemom blatníkov a dverí. Oproti trojke je miesto na ŠPZ mimo mriežky chladiča a smerovky sú nenápadne umiestnené dole v nárazníku. Inak riešené je aj bočné ukončenie okien bez mohutných stĺpikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zozadu malé SUV pripomína skôr staršieho súrodenca CX-5. Okrem klasických vlastností SUV, ako vyšší posed aj svetlá výška, sa pridáva viac miesta pre posádku na zadných sedadlách.

Paradoxne je CX-30 od Mazdy 3 o sedem centimetrov kratšia a o desať vyššia. Kompaktné rozmery s kratším previsom vpredu majú prispieť k lepšiemu manévrovaniu v meste.

Luxus už v základnej výbave

Prístrojová doska je takmer identická s Mazdou 3, inak je riešená len vrchná časť. Vodič má pred sebou analógové budíky a malý displej s trochu nenaplneným potenciálom.

Vďaka prítomnosti projekčného head-up displeja sme sa však nesťažovali, zobrazoval všetky dôležité informácie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62WT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62WT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Mazda, Nové autá na trhu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault redukuje výrobnú kapacitu a prepustí takmer 15-tisíc ľudí

Zatváranie závodov a prepúšťanie je súčasťou trojročného plánu reštrukturalizácie.

Ilustračná fotografia.
Elektrické Mini SE

Ako s autom správne jazdiť pri prietrži mračien?

Zachovajte chladnú hlavu a prejazd zaplaveným úsekom dobre zvážte.

BMW radu 5 prešlo modernizáciou, kontroverznú masku nedostalo

Plug-in hybrid bude dostupný už aj ako kombi.